Tak tohle je bohužel běžná praxe všech českých bank. Nemyslím jen tenhle konkrétní úkon, ale celkový přístup k zákazníkovi. Pokud mu ovšem nechtějí vnutit nějakou službu, to se pak klient nestačí divit, co všechno jsou schopni proto udělat. A když se rozhodne s dotyčným ústavem skončit, tak to pak už není ke slušnému chování žádný důvod. Vyjímkou je snad jen eBanka, i když ani ta není bezchybná a navíc si za to nechá bohatě zaplatit
Moje zkušenost při rušení účtu v ČS byla taková, že když jsem oznámil úmysl zrušit účet, slečna za přepážkou mně ze všeho nejdřív požádala o kartu a bez jakéhokoli předchozího upozornění ji okamžitě přestřihla, teprve pak řešila další. O penězích mi řekla, že budou standartním způsobem převedeny na nový účet, ale o zpoždění se nezmínila. Čekal jsem na ně tři týdny...
"Vyjímkou je snad jen eBanka, i když ani ta není bezchybná a navíc si za to nechá bohatě zaplatit."
Poprvé jsem se s eBankou hádal, když jsem rušil osobní účet. Neposlali mi výpis, i když jsem účet rušil v den, kdy měl výpis přijít, a i když jsem se explicitně několikrát ptal, zda po zrušení účtu dopoledne bude o půlnoci výpis vygenerován. Byl jsem ujištěn, že ano, slečna kvůli tomu volala asi na pět telefonních čísel a vyrušila asi i někoho významného (bylo to v neděli dopoledne, hodně pokorně se mu omlouvala). Samozřejmě výpis nepřišel a když jsem žádal o jeho dodatečné zaslání, poslali mi ho pro jistotu dvakrát, a taky si ho nechali dvakrát zaplatit. Reklamace té duplicitní platby pak zabrala na klientském centru asi 40 minut.
Podruhé se s eBankou hádám nyní, když jsem zrušil firemní účet. Po 45 pracovních dnech (slečna říkala 40 normálních dnů, a to jsem k tomu účtu neměl žádnou kartu) mi přišel výpis, ale jen ze dvou měnových složek, ze třetí ne. Což je pro účetnictví jaksi nedostatečné.
To automatizované zpracování, které eBanka používá (a které se mimochodem od dob Expandie nijak neinovovalo), vůbec nepočítá s některými vyjímečnými situacemi, jako například se zrušením účtu (byť ceník na to pochopitelně pamatuje :-) Výpisy se tam asi dělají ručně.