To je běžný přístup v českých bankách. Zrušení karty trvá 40-45 dnů kvůli off-line transakcím. Jinak, mě by ani nenapadlo nechat v okamžiku zrušení účtu na něm více jak několik stovek. Zrovna před nedávnem jsem rušil účet. Peníze jsem si sám převedl jinam pár dnů před zrušením a těch 400 Kč, co mi tak zbylo, jsem si vybral v hotovosti při zrušení.
Podobnou zkusenost jsem mela take pri ruseni uctu u Postovni sporitelny, az na to, ze mi pracovnice na poste rekla, ze zustatek na ucte bude preveden do 14 dnu. Nebyl to zadny vyznamny zustatek, presto jsem se zajimala po ctrnacti dnech, kde penizky zustaly viset a zjistila jsem si, ze plati tech 45 dnu. Je pravdou, ze uroky mi byly pripsany, ale zaroven mi byl strzen poplatek za vedeni uctu za dalsi mesic, s kterym jsem nepocitala.
Stalo se to pred vice nez dvemi lety. Takze aspon na poste jiz nepodavaji chybne informace, pro jistotu nepodavaji zadne.
Preji vsem prijemny den a male fronty na postach :-)
Tak tohle je bohužel běžná praxe všech českých bank. Nemyslím jen tenhle konkrétní úkon, ale celkový přístup k zákazníkovi. Pokud mu ovšem nechtějí vnutit nějakou službu, to se pak klient nestačí divit, co všechno jsou schopni proto udělat. A když se rozhodne s dotyčným ústavem skončit, tak to pak už není ke slušnému chování žádný důvod. Vyjímkou je snad jen eBanka, i když ani ta není bezchybná a navíc si za to nechá bohatě zaplatit
Moje zkušenost při rušení účtu v ČS byla taková, že když jsem oznámil úmysl zrušit účet, slečna za přepážkou mně ze všeho nejdřív požádala o kartu a bez jakéhokoli předchozího upozornění ji okamžitě přestřihla, teprve pak řešila další. O penězích mi řekla, že budou standartním způsobem převedeny na nový účet, ale o zpoždění se nezmínila. Čekal jsem na ně tři týdny...
"Vyjímkou je snad jen eBanka, i když ani ta není bezchybná a navíc si za to nechá bohatě zaplatit."
Poprvé jsem se s eBankou hádal, když jsem rušil osobní účet. Neposlali mi výpis, i když jsem účet rušil v den, kdy měl výpis přijít, a i když jsem se explicitně několikrát ptal, zda po zrušení účtu dopoledne bude o půlnoci výpis vygenerován. Byl jsem ujištěn, že ano, slečna kvůli tomu volala asi na pět telefonních čísel a vyrušila asi i někoho významného (bylo to v neděli dopoledne, hodně pokorně se mu omlouvala). Samozřejmě výpis nepřišel a když jsem žádal o jeho dodatečné zaslání, poslali mi ho pro jistotu dvakrát, a taky si ho nechali dvakrát zaplatit. Reklamace té duplicitní platby pak zabrala na klientském centru asi 40 minut.
Podruhé se s eBankou hádám nyní, když jsem zrušil firemní účet. Po 45 pracovních dnech (slečna říkala 40 normálních dnů, a to jsem k tomu účtu neměl žádnou kartu) mi přišel výpis, ale jen ze dvou měnových složek, ze třetí ne. Což je pro účetnictví jaksi nedostatečné.
To automatizované zpracování, které eBanka používá (a které se mimochodem od dob Expandie nijak neinovovalo), vůbec nepočítá s některými vyjímečnými situacemi, jako například se zrušením účtu (byť ceník na to pochopitelně pamatuje :-) Výpisy se tam asi dělají ručně.
Maxkarta není vůbec embosovaná karta takže nevím proč redakce uvádí že s embosovanou kartou to trvá 45 dní
Jinak moje zkušenost s poštovní spořitelnou není taky moc dobrá včera jsem byl na poště Pardubice 2 a nacelé poště neměli formulář pro obědnání embosované karty Visa classic.
Proto podle mého názoru káří pověst poštovní spořitelny hlavně pošty kde jsou pracovnice velmi špatně informovány a o spoustu věcech vím víc než oni. Na hodně operácí nemají na menších poštách ani formuláře.
Ale pobočky jsou docela v pohodě hlavně ta naše v pardubicích.
Já jsem s Poštovní spořitelnou docela spokojen dřív jsem měl ČS tam trvá všechno věčnost hodně věcí je vázáno na konkretní pobočku a navíc to rozlišení účtu specifickými symboly je už dost ubohý. Jedína výhoda ČS je to že stačí na účtu mi v den podání žádosti o embosovanou kartu 20 000,- a to je snad nejmín v ČR protože všude jinde musíte mít víc třeba u poštovní spořitelny 30 000,- a jsou banky které chtěji i víc (Ebanka 50 000,-).
add eBanka a 50000 na účtu pro vydání karty:
tohle tvrzení není až tak pravda, týká se podnikatelských účtů, při zakládání nového osobního účtu vyplňujete tzv. bonitní dotazník (alespon to bylo před 2 rokama, který je vyhodnocen a karta je vydána i bez oné 50-ti tisícové jistiny.
se zrusenim uctu v CSOB mam i ja. Nastesti jsem mel na uctu jen necele 2 tisice. Nejvic me vsak dopalilo, kdyz si banka i po dobu onech 45 dni strhla poplatek za vedeni uctu. Podotykam, ze v tu dobu jsem s uctem nemohl nijak disponovat. Navic jsem k tomuto uctu mel jen elektronickou platebni kartu, takze evidentne tato banka lze.
Každý si stěžujeme, že nás banka svým jednáním nějak poškodila. Problém však spočívá v tom, že banky nefungují jako charitativní organizace. Podnikají a snaží se na nás vydělat (o to se snaží každý, včetně klientů bank, kteří si právě podle svého prospěchu volí banku).
Když už si nějakou banku zvolíme, výsledkem je ne zřízení účtu, ale hlavně uzavření smlouvy. Tu si banka vytvoří podle svých představ a nás o tom informuje prostřednitvím několikastránkové (v lepším případě) brožury, která nám poskytuje (malým písmem) celou řadu informací a podmínek spjatých s uzavřenou smlouvou. Je to naše blbost, že si to nepřečteme. Tím se zbavujeme části podstatných informací, což byl asi účel banky když brožurku tiskla, ale hlavně se dotáváme do situace, kdy jsme omezeni na svém právu nakládat se svými prstředky. Bohužel naší vinou, protože jsme se sami zavázali, že si to necháme líbit. Udělení Zlámané grešle na tom nemůže nic změnit.