Ono zas tolik možností kam od mBank odejít není. KB, ČS, ČSOB, GE, RB..? No, to těžko. Zbývá akorát FIO a speciální tarif u Poštovní spořitelny - Osobní účet zadarmo. A ani tyto dva účty nejsou vždy výhodnější - záleží na způsobu používání; co se jim musí ale nechat, mají jednodušší a přehlednější podmínky.
Podmínky u mBank jsou sice komplikovanější (dle mého názoru zbytečně), nicméně stále je možnost jak bez drbání se pravou rukou za levým uchem používat účet zcela zdarma.
Ale to je přesně ten problém, o kterém jsem psal než mi to admin smazal (zřejmě nepohodlný příspěvek). Pokud se po zvýšení poplatků u mediálně nejznámější banky "zadarmo" jen přizpůsobíme a dál v ní vydržíme, stane se jen to že i ostatní bankky zdraží, případně nezlevní pokud by mohly, protože vidí že "trho to vydrží". Je potřeba udělat akci a dát jasně najevo že mi takový přístup vadí.
Teď jste právě popsal přesně to, proč náš trh všichni považují za velmi konzervativní, klienty neochotné přecházet atd. Ano, můžu si říct "sice se mi to nelíbí, ale pořád to ještě snesu" a potichu trpět tuto salámovou metodu. Výsledek? Banky si řeknou "fajn, tohle zkousli tak zkusíme o něco víc" a utahují šrouby a platíme víc a víc, případně se ceny nesnižují tak jak by mohly..
U mně třeba chování mBank už překročilo mez kterou jsem ochotný tolerovat a tak jsem se rozhodl že odejdu přesně v souvislosti se zavedením změny, která mi vadí. - protože to je jediný způsob jak dát opravdovému TOP managementu banky a jejím vlastníkům najevo že nesouhlasím s jejich obchodní politikou a přístupem k zákazníkům, ukáže se totiž v jejich výsledcích. A udělal jsem to bez ohledu na to, že pro zajištění stejné služby budu muset vydat měsíčně o pár korun navíc. Za jiné blbosti utratím mnohem víc neˇž dělají třeba 2-3 výběry z bankomatu měsíčně.
Proto jsem udělal stránky na FB (Odcházím od mBank s informace i problematice a o tom jak nás vidí právě top management např. finančních institucí, snad to otevře oči i dalším lidem.
Podobně je to např i v mnoha dalších službách (mobilní telefony, ...).
Tak tohle fakt nechápu. Moje banka mi zdražila a tak půjdu k jiné bance, kde budu platit ještě víc :-o ?
Chápu to v případě, že u jiné banky ušetřím (byť by to bylo nevýznamných pár Kč), ale jít jinam, kde zaplatím víc?
Konkurencí mBank je aktuálně FIO a Osobní účet zadarmo od Poštovní spořitelny. Přechod k těmto ústavům chápu v případě že klient ušetří (záleží na jeho způsobu chování, může, ale také nemusí ušetřit), pokud ale i podle nových podmínek zaplatí nejméně u mBank, nevidím důvod odcházet. Další možností je otevření více bezplatných účtů a z každého využívat to, co má nejlepší (FIO - zahraniční platby, PS - výběry zdarma z bankomatů ČSOB, mBank - výběry ze všech bankomatů (3 x za měsíc) za 9 Kč nebo zdarma (dle obratu na kartě), Axa - bezkonkurenční konverzní kurzy na kartě a z bank nejvyšší úrok, Unibon + MSD - nejvyšší úroky z termínovaných vkladů,...). Podle mě právě tohle je to, co bude managementu nejvíce vadit - pokud si klient vyzobá rozinky a nechá jim suchou vánočku.
Patrik Chrz: Všiml jsem si Vašich častých odpovědí a rad a děkuji za rozvíjení diskuzí na internetu. Myslím, že "zdravá diskuze" je potřebná nejen pro klienty bank, nýbrž také pro samotný bankovní sektor. Zajímalo by mě, proč Českou spořitelnu nepovažujete za volbu. Poslal byste mi prosím bližší informace na email rnavratil zavinac csas tecka cz? Vážíme si všech konstruktivních připomínek a názorů lidí a snažíme se z nich poučit.
Roman Navrátil, Specialista komunikace ČS pro sociální média
Pavel: Jasně, různí lidé mají pro volbu banky různá kriteria. Pro někoho to může být výše měsíčních poplatků, pro někoho třeba míra zhodnocení. Podle mě je ale ze všeho nejdůležitější najít si šikovného bankéře, společně se zamyslet, jaké služby potřebuji, jaké nepotřebuji a podle toho nastavit portfolio produktů a služeb tak, aby Vám co nejvíce vyhovovaly. A věřte, že to jde překvapivě snadno. Kdybyste měl chuť si nechat doporučit šikovného bankéře, napište mi. Pěkný den.
Roman Navrátil, Specialista komunikace České spořitelny pro sociální média
Ano, různí lidé mají různá kriteria, a v tomto vlákně se bavíme o lidech, jejichž kriteria (ať k nim mají důvod, jaký chtějí) prostě ČS nesplňuje. Tím samozřejmě neříkám, že na světě neexistuje člověk, kterému by ČS vyhovovala, i tací se určitě najdou.
Mě neulovíte, já jsem od ČS s hrůzou v oku prchnul před zhruba patnácti lety (vlatně téměř okamžitě, jakmile u nás začaly retailové služby poskytovat i jiné banky), a nevěřím, že ten bordel, co tam tenkrát byl, by už byl napraven. To je práce na staletí.
Ja jsem byl treba prijemne prekvapen v pobocce CS v Praze v Rytirske, pri zminovanem inkasu seku. Zatimco v Komercni bance na Vaclavaku jsem stravil neco mezi pul hodinou a hodinou, kdy pan porad nekam odbihal a na nekoho cekal (bylo to kolem poledni pauzy), aby nakonec zjistil, ze jako neklientovi mi nepomuze, holcina v CS vedela co dela a i kdyz musela nahlednout do manualu, netrvalo to celke dele nez 10 minut.
Jasně, různí lidé mají pro volbu banky různá kriteria. Pro někoho to může být výše měsíčních poplatků, pro někoho třeba míra zhodnocení.Souhlas, bohužel ČS v současné chvíli nenabízí nadprůměrné podmínky ani v jednom z těchto dvou kritérií. Jak jsem psal, ČS je nadprůměr v šíři nabízených služeb, ale většina klientů stejně využije jen ten základ.
Podle mě je ale ze všeho nejdůležitější najít si šikovného bankéře, společně se zamyslet, jaké služby potřebuji, jaké nepotřebuji a podle toho nastavit portfolio produktů a služeb tak, aby Vám co nejvíce vyhovovaly.Problém je v tom, že bankéř nabídne pouze produkty své vlastní banky, navíc, dle informací ve fórech, jsou právě pracovníci ČS dost silně tlačeni k dalšímu prodeji :( Myslím, že ČS chybí jednoduchý produkt typu Osobní účet zadarmo, jako má Poštovní spořitelna.
Dobry den, jak uz napsal kolega - slo mi o ucet, ktery je zdarma pri akceptovatelnem omezeni pro klienta. Vim, ze CS ma moznost mit ucet zdarma pri obratu nad 100 000 Kc mesicne, ale to za beznych podminek (prichozi vyplata/y) splni minimum klientu. Je sice moznost vytvaret takovy obrat umele, ovsem je otazkou kolik klientu z cilove skupiny "chci ucet zadarmo i za cenu urcitych omezeni" takovouto volnou castkou disponuje, aby kazdy mesic mohla vytvaret obrat. Navic vyhodu by snizila ztrata z uroku (jednak po dobu prevodu a take ze "ztraty prilezitosti", kdy je mohou mit na lepe urocenem terminovanem vkladu (popr. jinem financnim produktu), misto toho, aby je museli mit na sporicim uctu bez vypovedni lhuty). Pokud by tento obrat chteli vytvaret pomoci vice prevodu mensich castek, mohli by narazit na "slevovy monitoring.
CS ma samozrejme sve silne stranky, at je to sit bankomatu (coz treba Prazaky moc zajimat nebude), nebo sire sluzeb. Kdyz budete napr. chtit ucet v nejake exotictejsi mene (nebo koupit valuty teto meny), je vysoka pravdepodobnost, ze skoncite prave u CS.Ja mam ucty u 5 bank a 3 zalozen a k tomu smlouvu se 3 devizovymi spolecnostmi, ale kdyz jsem potreboval proplatit sek, byla CS jedinou moznou volbou. Moje ustavy tuto sluzbu neposkytuji a ostarni banky bud za vysoky poplatek (slo o malou castku), nebo jen pro svoje klienty. Jenze to asi tuto cilovou skupinu moc zajimat nebude.
Vzkaz pro admina - zjevně za SPAM považujete informaci o skupině lidí, kteří zvažují odejít od mBank kvůli změnách v její cenové politice spolu s odkazem na tuto skupinu na Facebooku.
Když si ale přečtu podmínky u vkládání příspěvků do vašeho fóra, čtu:
- Příspěvek neobsahuje spam (nevyžádané reklamní sdělení a odkazy)
Nevím o tom že by můj příspěvekk a nebo odkaz byly reklamní sdělení, naopak, považuji to za užitečnou informaci pro čtenáře Lupy. SPAM si tedy opravdu představuji naprosto jinak.