I pro mne bylo velkým překvapením, jak "tajuplně" se vstupuje na net v ČSOB. Nepřehlednost ceníků zejména u ČS, a.s. je asi záměr. I ostřílení redaktoři uvádí poplatek za zrušení účtu 150 Kč a zapomínají, že v dalším ceníku je další poplatek za zrušení "servis 24" a ty musíte pěkně sečíst. Takových fíglů najdete i u jiných bank dostatek. Svědčí to o naprosté neserioznosti bankovních subjektů na českém trhu.
Před dvěma roky mi webová presentace KB připadala mnohem přehlednější a měla snazší navigaci. Teď je to dost hrůza. Když si chci zjistit nějaké obecné iformace, nejsou dostupné z hlavní stránky nebo o úroveň níže, musím do produktů, a pokud mám štěstí, najdu odkaz na obecné informace u popisu produktu. Příkladem budiž sazebník. Dříve na něj byl odkaz z hlavní stránky, teď musím navigovat na "Občané/Potřebuju platit/Potřebuju účet" a tam konečně najdu odkaz na sazebník, který je ale společný pro mnoho různých produktů i z jiných sekcí. A ještě lepší je, že KB třeba oznámí změnu sazebníku, uvede, že další informace jsou na www.kb.cz, ale nová verze sazebníku je pouze k nahlédnutí na pobočkách, na jejich webu je až když je platná.
Musím souhlasit. Nejjednoduší je neprolézat menu, hned přejít na "vše, co KB nabízí" a tam zkusit najít to co hledáte. Standardní menu je naprosto zmatené: Co si mám představit pod položkou "Potřebujeme obsluhovat firemní peníze - Potřebujeme efektivně spravovat firemní finance" ?
K trapnému výňatku ze sazebníku se mi dostalo následujícího vysvětlení: "od 1.1.2005 je na Internetových stránkách www.kb.cz k dispozici výňatek Sazebníku s nejčastěji dotazovanými položkami. Úplná verze na stránkách není proto, že celá řada poplatků je vázána na poplatky jiné a jejich přečtení bez uvedení do kontextu může být zavádějící. Úplnou verzi Sazebníku můžete získat včetně vysvětlení a doporučení u svého bankovního poradce na pobočce Komerční banky." Mám to chápat tak, že popatky v KB jsou tak složité, že potřebuji poradce, aby mi je vysvětlil ?
Navíc si myslím, že starší verze stránek byla informačně bohatší než ta stávající. Většina těch přiblblých PDF s "podrobnostmi" o produktech obsahuje jen vágní a neurčité body, přičemž jste neustále odkazováni na telefonickou infolinku.
První příklad z praxe: Použijete-li v systému MojeBanka tzv. expresní platbu, vyskočí na vás okno, že tato operace je zpoplatněna speciálnáí sazbou. Její výši (90 Kč) se ale na stránkách KB nedozvíte, musíte si zavolat na informace...
A ještě jeden: Zkuste srovnat stávající informace o produktu E-card s minulou verzí stránek. Současné stránky o produkt neuvádějí žádné podrobnosti.
Zrovna vcera jsem hledal novy sazebnik a byl to zas porod. Dokonce i kdyz sem zadal do kolonky Vyhledavani slovo "sazebnik", tak na me vyskocilo milion vysledku, ale sazebnik nikde. Tak k cemu tam to vyhledavani je? Kdyz uz sem ho konecne nasel, tak sem poslal dotaz, proc tam maji jenom vynatek. Tak uvidim co odpovi me, jestli vubec...
tez se pripojuji ke kritice KB - zhorsila se kvalita, rychlost, spolehlivost i prehlednost nejen stranek, ale i sluzeb. Presel jsem jinam. Mimo jine kvuli tomu, ze mojebanka funguje JEN na WINDOWS s EXPLOREREM - a tomu se rika diskriminace. Jsem ted u banky, kam se dostanu vesele s mozillou z linuxu a nepotrebuji ani certifikat v souboru ani javu nebo activeX(este aby) a tudiz(linux) i mnohem bezpecneji.
Hmmm, KB jsem opustil před lety. Jejich přístup byl naprosto katastrofální, např. mi při rušení účtu nechtěli vydat zůstatek s tím, že (cituji) "to nejde". :-)
Přítelkyně je právě ve fázi "už toho začínám mít dost" (neovlivňuju ji, je to čistě její věc - teď si stěžovala na zpoplatnění nějaké SMSky o pohybu na účtu nebo co).
Nejúčinější páka na banku je (masívní) odliv klientů. ;-)
Naprosty souhlas. Sazebnik jsem na prvni pokus vubec nenasla. Navic, na pobocce (Na prikopech) se stava, ze na stejny dotaz dostanete od ruznych pracovniku ruzne odpovedi, ktere si protireci. Sluzby mi tez nepripadaji tak uzasne, aby se KB mohla pysnit titulem Banka roku 2004. Napriklad mne zarazilo, ze proplaceni seku od CSOB trva trva KB 21 dni !!! A notoricka nefunkcnost mojibanky na linuxu a nezajem o jeji zprovozneni tez nevypovida o velkem zajmu o zakaznika. O prechodu k jine bance uvazuji uz vice jak rok, ale pripada mi, ze zatim jine banky v Cechach nenabizeji vyrazne lepsi sluzby za snesitelne poplatky.
U určitých typů externích dokumentů, kde je zachování strukutury nanejvýš vyžadováno, je to PDF v pořádku. Pořád je to lepší než DOC či XLS, co dosud vystavuje banka z lesa Řáholce (http://www.wspk.cz/main.asp?menu=450&xara=5&m=450&c=450&a=450) nebo Živnobanka (http://www1.zivnobanka.cz/formulare/uvod.html) apod.
Pravda je, že čím více Internet používají BFU, tím hůře to vypadá. Typicky pár řádek neformátovaného textu a místo aby to dali na web v HTML, tak to tam šoupnou v DOC nebo v PDF :-(
Jo.! Dle mího mínění je problém mezi klávesnicí a židlí.
Většina mých známých brečí jak se nemůžou z Linuxu
dostat do své banky. A já nemám už od MDK 8.2 s Operou
nebo Mozillou se do GE dostat. Proto taky nehodlám měnit
banku, ikdyž mne někdy ty úřednice za přepážkou štvou.
Ale díky tomu že si mohu sám zřizovat sám inkasní
platby (měsiční, týdenní, denní), tak k těm přepážkám
de facto už nemusím. Neb ty inkasní platby si mohu i
přes net zrušit. :-) U mne je to krok k zákazníku.!
"Banky se snaží, aby jejich klienti přestali navštěvovat pobočky a komunikovali pomocí telefonu nebo internetu".
Není pravda. U spousty věcí, co jsem potřebovala, mi nabízeli služby osobního poradce, že to spolu prodiskutujeme.
V článku mi chybí informace, jaký prohlížeč autor použil a jestli to fungovalo ve více prohlížečích, případně co ještě je k provozu nutné (Java, jaká verze ...). Bez těhle informací je článek povrchní a k ničemu. Obecně bych od článku čekal víc kritiky, než jen konstatování stavu, hanba autorovi.
Nebýt diskuze, ze které se lze něco dozvědět, tak je inf. hodnota zcela nulová.
Tento článek byl koncipován jako přehled nejdůležitějších vlastností internetových prezentací bank z pohledu klienta. Z tohoto pohledu podle mého názoru svou roli splňuje, což ostatně dokazují ostatní reakce čtenářů.
Samozřejmě, bylo by možné udělat podrobnější srovnání, ale to by bylo nutné každé bance věnovat samostatný článek - zapřemýšlíme nad tím a zkusíme zvážit, zda podobný seriál nezařadíme do plánu vydání.
Bohuzel se musim pridat ... clanek neni spatny a ma svoji vypovidaci hodnotu nicmene informace o prohlizeci a lehce technickeho prostredi (java, MS vs. SUN java) by pozvedlo clanek o mooc stupnu vise
Z důvodů nepochopitelné ignorace tvůrců aplikace mojebanka jsem se rozhodl praštit s KB. Pokud někdo provozuje drahý internetbanking a není schopen či ochoten ho napsat podle W3 standardů tak sorry. Jejich tupé trvání na používání Windows a IE (momentálně asi nejméně bezpečného OS a browseru) je neuvěřitelé. Firefox se dneska blíží skoro 20% podílu v browserech a KB to ignoruje. Když tomu připočtu vysoké poplatky a fakt, že ve stotisícovém městě má bankomaty na jediném místě, tak není co řešit. Akorád při pokusu zrušit účet jsem narazil. Nepříjemní, musím 45 dnů čekat (a platiti poplatky). No nic, chybami se člověk učí, KB never more.