Pokud by si zavolal do zminovanych bank, tak by se dozvedel, ze hodiny jsou podle potreb klientu a prodlouzeni pracovni doby by bylo zbytecne nakladne, nebot 95% klientu chodi v dobe kdy je otevreno. To ze nebudou chodit kdyz je zavreno je vec druha. :-)
U nas v CR mame dokonale vycviceneho zakaznika, ktery vi ze kdyz musi do banky tak by si mel vzit dovolenou. Koneckoncu alespon se rozvinou alternativni distribucni kanaly.
Jinak jedna dve pobocky otevrene pres cas nemaji smysl, protoze vetsina nasich bank (v cele s CS) neumoznuji provadet vetsinu operaci mimo svoji domovskou pobocku. CS to ma jeste vylepseno do te miry, ze zmena domovske pobocky znamena zruseni a znovu zavedeni uctu se vsemi radostmi. Co se ma klient taky co stehovat, ze ?
... tak stejně máte smůlu, protože vám oznámí, že nejde systém (CSOB úterý 8.1.2002). No, naštěstí jsem byl po zkušenostech s ČSOB z poslední doby důkladně připraven a písemnou žádost o zrušení účtů z důvodu porušování smluvních podmínek ze strany banky jsem měl s sebou, takže stačilo zanechat ji v podatelně.
Autor ve sve kritice zapomel na to, ze na konci dne v kazde bance musi uciniti hodne prace - vse zkontrolovat, prepocitat (hotovost i elektronicke udaje), vytisknout, ulozit, napsat, ... proste provest uzaverku dne. Ta se musi stihnout pres noc aby druhy den bylo otevreno.
Co ja vim, tak rada procovniku z prepazek, kdyz zavrou v 17:00 tak domu jdou v 18:30 a pozdeji a provoz pocitacu jede nepretrzite. Nebyl bych tak kriticky - banka neni hospoda (kdo chce oteviraci dobu jak v hospode, muze penize sverit hostinskemu).
Docela zcestná obhajoba. Vždyť všechnu práci nemusí dělat stejní lidé od rána až do večera. Jde zase o stupidní podlézavost manažerů zahraničnímu vedení. Pokud v zahraničí dosahuje poměr aktiv na jednoho zaměstnance banky X, tak náš manažer (nebo zahraniční béčko poslané sem jako misionář) naplánuje poměr nejlépe 2xX. Co na tom, že platy jinde jsou kapánek větší a tak i ten objem aktiv (minimálně v době výplat) je tam automaticky vyšší. Jak tedy zvýšit produktivitu-vyrazím pár zaměstnanců, ale na to zase musím přizpůsobit pracovní dobu, protože alespoň v něčem zákonník práce dodržet musím.
Ty uzávěrky samozřejmě nejedou celou noc (s vyjímkou ČSOB, která sebrala systém od IPB, ale zřejmě zapoměla že k tomu potřebuje i ty specialisty, které vyrazila) a pokud kapacitně nestíhá tak je třeba posílit trošku hardware. To je ale zase další náklad, snižující zisk, tak raději zvedneme paušální poplatky a tím vyženeme ty drobňásky, kteří nám stejně moc nepřinesou-pokud nám bude řvát i náš VIP klient, tak mu nasadíme nové individuální podmínky. Takhle nějak bych si představoval, že uvažují naši stávající bankovní manažeři, kterým pro studium jazyků a firemní kultury na nic jiného už čas nezbývá.
to v nasi CS vse zvladnou i v pracovni dobe. proste k okynku daji cedulku "obslouzi vas u vedlejsiho okynka" a klidne si neco datluji do pocitace. A lidi se pak mackaji ve fronte u jednoho ci dvou okynek. Onehdy jsem tam byl v 10.00 a jedine okynko zabyvajici se valutami bylo zavrene s tim, ze pracovnice musi do pocitace zadat dnesni kurzy men... no kde to jsme? Bohuzel u nas je jen KB a CS takze vyber mizerny... uz aby se to internetove bankovnictvi poradne rozjelo...
No mně moc není jasné, proč když počítače jedou nepřetržitě, tak na převod do jiné banky má banka ze zákona 3 PRACOVNÍ dny? Takže když budou chtít, tak jste 6 dní bez peněz, pokud to ovšem na pobočce špatně nezadají do počítače a peníze se nepřevedou někam jinam :-) To se mi stalo v ČSOB a bylo to celkem fajn být měsíc bez celkem velké sumy peněz, protože než člověkovi fakt dojde, že je nedostal, pak to zaurgovat, pak než to spočítají a pošlou. Super zážitek, až nebudete mít co dělat, tak si posílejte peníze z banky do banky :-)
díky. aspon jeden, kdo to trosku chape. Nehlede na to, ze my v bankach mame uplne stejne problemy s urady. Kdyz si potrebujeme neco zaridit, mame sanci jen v pondeli nebo ve stredu. A kdyz odchazime z prace po zaviracce a zpracovani dat, kdy si myslite, ze si zaridime my sve veci. Bereme si dovolenou.
Pokud by všichni klienti využívali přímé bankovnictví a platební karty, nemuseli by do bank vůbec chodit.Ale na to jsou všichni moc líní, takže raději stojí frontu a nadávají. Pokud by se prodloužila pracovní doba,tak bychom už domů vůbec nemusely chodit. Nehledě na to,že bychom dělaly 13 hodin denně,tak to by snad nevydržel ani robot.
dle mých zkušeností je eBanka jedinou bankou, na které zákazník pozná, že o něj opravdu stojí. Ať už zmiňovaná otevírací, nebo třeba to, že dokonce i ochranka(o ostatních ani nemluvě) každého zákazníka pozdraví o mnohém vypovídá. Sám osobně služebně navštěvuji mnoho bank a při setkání s "pracovnicemi" havířovské GECB mám mnohdy po náladě. A nedovedu si ani představit, jak by se tam tvářili, kdybych je požádal o kopii výpisu z účtu(v eBance jen pro srovnání bylo vše hotovo do 3 minut a ještě jsem dostal broskvovou minerálku:).
Účet v eBance mám asi rok a musím říci,že jsem maximálně
spokojen. Když srovnám přístup v jiných bankách (mám zkušenosti
s ČSOB a ČS) tak se ke mě v eBance chovají velmi příjemně. Služby
jsou možná o něco dražší,ale to je podle mě relativní. Internetové
bankovnictví u eBanky je na špičkové úrovni a proto ušetřím spoustu
času,který bych musel trávit čekáním u přepážky.
Konečně se našel někdo,kdo ví, k čemu jsou platební karty a elektronické bankovnictví.Přály bychom si více takových inteligentních a aktivních klientů,kteří nejsou líní a používají karty a přímé bankovnictví.Pokud je všem ostatním zatěžko je používat, musí počítat s frontami v bankách.
No ale vždyť vy nás tam chcete;-)
Jsem líný a právě proto používám internetové bankovnictví!
Ale vy, banky, nám to komplikujete...
Vemte si, kdo vlastně nabízí internetové bankovnictví zdarma - snad jediná banka. Čistě z principu, proč existuje měsíční poplatek za IB, když za vstup do pobočky žádný není?
Ad karty - proč musím letět na pobočku zažádat o kartu a proč musím letět na pobočku pro její vyzvednutí (většinou)???
Proč všechny typy žádostí nelze provést po telefonu či přes internetbanking?
Za pár měsíců bude funkční elektronický podpis dle zákona - budou to banky podporovat?
Po dvaceti + letech v kanade jsem prisel zpatky. Jak vidim tak buzerace ceskeho naroda neprestava. Ubozi pracovnici bank, ktery se musi ohanet miliony razitek v pracovni dobe..kdo by to rekl ze se dokonce musi pracovat a pritom v nelidskych podminkach, (lidi porad neco chteji a dokonce je tam pruvan od dveri ktere se neustale otviraji takze moje halenka v tech +30 uz nestaci). Neustale me zarazi jak velmi slozite vsechno v tomhle state je, evidentne to tak musi byt jinak by lidi meli cas premyslet jak bajecne nasi politici pracuji a mozna by volili jinak. Ted trosku reality, ebanka se nejvice priblizuje zapadnim standartum, dokonce jsem velmi mile prekvapen jejich chovanim na prepazkach. Jine banky by se meli poucit. To ze jine banky maji spousta prace je jejich problem...fix it! A nemluve o tom ze prumerny cech nema poneti jak seky pracuji takze se tu s sekama nepracuje, coz je nejvetsi zatez celeho systemu. Vzite sekove bankovnictvi je schopno processovat seky behem 24 hodin, pres celou kanadu tak bych rad videl jak dlouho by to trvalo tady...ale radsi to nezkousejte mile banky. Jedine co nam zbyva v tomto monopolnim state je podporovat ty banky ktere se snazi byt na strane zakazniku a potvrzuji to ciny.
Prave ze se do banky nedostanu a tak chci si to zarizovat po telefonu, ale odrazujeme mne, ze to neni bezpecne, banka uvadi, ze kdyz to nekdo odposlechne a vybere mi penize, tak mi nikdo nic neda. Jak je to bezpecne? Od internetoveho bankovnictvi mne odrazuje to, ze bych si musela draze koupit nejaky Mrkvosofti produkt, ktery je mi jinak k nicemu, nebo znate banku, u ktere to jde i pres neco jineho? Dekuji za rady, teprve se zacinam orientovat.