Hlavní navigace

Názory k článku Banky mohou zrychlit převody. Některé si radši nechají zaplatit expresní platbu

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 5. 2017 22:26

    ZKA (neregistrovaný)

    V článku mi chybí jedna velmi důležitá a podstatná informace, tj. technické řešení zrychlení plateb přes clearingové centrum. Jak to banky zadávají, resp. jakým "kódem transakce", pokud se nejedná o standardní prioritní platby. Děkuji.

  • 22. 5. 2017 8:48

    gabinak

    Dobrý den,

    díky za Váš zájem o text. Jedná se o klasické neprioritní platby, které nemusí banky nijak speciálně označovat.

    Jde o to, že centrální banka upravila ve svém ceníku časová pásma,
    do kdy banky mohou zadávat neprioritní platby tak, za ně neplatily přirážku. Dříve toto první pásmo končilo v devět hodin dne, kdy se platba měla zaúčtovat. Nově je toto pásmo prodloužené do 13 hodin, takže banky mají mnohem více času poslat do platebního systému platby ještě za dopoledne daného dne a platba se stejně zaúčtuje ten samý den. Některé banky tuto výhodu přenesly na zákazníky s tím, že prostě platby zadané klienty do určité hodiny (většinou do 11 až 12 hodin) odesílají na clearing tak, aby se stihli zaúčtovat právě v prvním časovém pásmu a pak bývají připsány na účet příjemce týž den. nemohou to garantovat, proto nechávají v portfoliu i platby prioritní (expresní), ale pro většinu klientů je to i tak výhoda.

    A některé banky naopak i přes to, že mají o několik hodin více času na odesílání plateb (cut off time), přesto tuto časovou hranici pro klienty nijak neposunuly a fungují jen v režimu D+1, což mi nepřijde úplně fér, protože si "syslí" výhodu jen pro sebe a přitom její přenesení na klienty by je z hlediska provozních nákladů nic nestálo.

    Zdravím, Gábina Hájková

  • 22. 5. 2017 19:19

    DrVopylecVokurka (neregistrovaný)

    ...já je chápu, banky tady přecë nejsou pro klienty, ale pro akcionáře! Takže, vše OK.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).