KB nabízí 600 Kč pro prvních 2013 klientů, kteří uskuteční internetovou platbu debetní kartou Maestro vydanou k BÚ: http://www.kb.cz/soutez-maestro/. Celkem to láká k založení účtu a jeho opětovnému zrušení po připsání bonusu s žádostí o vrácení poplatků v rámci "Garance úrovně služeb" podobně jako u akce na začátku letošního roku, kdy KB nabízela 1000 Kč za sjednání BÚ přes internet.
Vážený pane Chrzi,
těší mě, že máte zájem o akce ING Bank pro naše klienty. Musím Vás ale upozornit na nepřesnost, kterou ve Vašem článku uvádíte u popisu akce pro stávající klienty.
Klienti, kteří prostředky vyberou před koncem měsíce, nejsou ve výhodě. Naopak nesplní kvalifikační kritéria pro zařazení do akce a ta jim v následujícím měsíci nebude nabídnuta. Akce je určena klientům, kteří s námi dlouhodobě spoří (tj. za posledních 12 měsíců jejich vklady na ING Konto převýšily výběry) a jejím účelem je podpořit takovéto klienty. Podrobnější informace o této dlouhodobé akci naleznete na http://www.ingbank.cz/zvyhodnenevklady/
Doufám, že se Vám naše akce líbí stejně jako našim klientům a že nám zachováte přízeň.
Děkuji a přeji hezký den,
Robert Chmelař
Head of Marketing & Communication
ING Bank
Dobrý den,
děkuji za reakci. Možná došlo ke změně a částka už není "nulována" každý měsíc, každopádně z mé vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že tomu tak bylo.
1. 10. jsem z účtu vybíral 485 281.61 Kč (skončilo mi období zvýhodnění) a tato částka byla ihned uvedena v "mínusu" pro aktivaci dalších zvýhodněných vkladů. 1.11. ale už byla tato částka "vynulována" a i nyní (jak je vidět ze screenshotu) tam je v mínusu daleko menší částka (necelé 3 tisíce, na účtu jsem měl od té doby nějaké příchozí i odchozí platby), než kterou jsem vybíral.
S pozdravem
Patrik Chrz
na mFóru v tomto vlákně http://www.mbank.cz/forum/read.html?f=1&i=140788&t=140788&p=4 v příspěvku č. 116 potvrzuje jeden diskutující, že i u něj došlo k "vynulování" a to mezi listopadem a prosincem.
Takže jsou jen dvě možnosti. Buď to zkazili produkťáci (a připravili Vám špatné podklady pro vyjádření), nebo IŤáci (máte "chybu v Matrixu" a program na nabízení zvýhodnění dělá něco jiného, než produktové oddělení chtělo).
Vážený pane Chrzi,
ve zmiňovaném období jsme stejnou kampaň zkoušeli nabídnout i vybraným klientům, kteří do ní standardně pro nesplnění jedné z podmínek nespadají. Snažíme se naše služby stále zlepšovat a kampaně připravovat klientům na míru, proto občas zkoušíme něco nového a v případě úspěchu mezi klienty toto zavádíme dlouhodobě. Jako příklad může sloužit právě kampaň „Zvýhodněné vklady“ nebo možnost získat odměnu za doporučení (viz.: http://www.ingbank.cz/doporuceni/). Oboje vzniklo jako jednorázová kampaň, ale pro svou úspěšnost a oblibu u klientů jsme se rozhodli tyto kampaně vyhlašovat kontinuálně.
Vámi popsaný případ tedy není chybou, ale záměrným jednorázovým testem na omezené skupině klientů. Ve Vašem článku to ale vyznělo, jako že se jedná o standardní funkci kampaně, což není pravda a mohlo by to uvést naše klienty v omyl.
Děkuji za pochopení a přeji hezký den,
Robert Chmelař
Head of Marketing & Communication
ING Bank
Dobrý den,
děkuji za reakci. Je škoda, že se pouštíte do takových "nedokumentovaných funkcí", kdy některý klient dostane lepší podmínky, než jiný, jen proto, že je zvolen na základě nějakých neveřejných kritérií nebo prostě jen náhodně vybrán.
Pak mi nezbývá než "empirický výzkum" metodou pokus-omyl a dle toho a dle vyjádření ostatních klientů v diskusních fórech vyvozovat jaká ta pravidla vlastně doopravdy jsou, když neodpovídají (i když ku prospěchu těch vybraných klientů) tomu, co máte v těch veřejných.
Jak píši v závěru článku, je velká škoda, že roste počet firem (a vy jste se k nim přiřadili), které cílí na nové klienty a nově aktivované služby a tito klienti dostávají výrazně výhodnější podmínky než ti "staří věrní". Zakládal jsem si ING konto ještě v době, kdy se jmenovalo Oranžové a tehdy patřilo mezi nejlepší nabídky na trhu. Jasné, výhodné podmínky a pro všechny stejné. Dnes, při úroku 1,5 % jste hluboko pod průměrem, kdy Vám konkurují už i velké banky, nejen ty nízkonákladové/internetové a sanujete to výhodami pro nové klienty a nové vklady. Bohužel, zdá se, že to zatím asi funguje, ale jak už jsem psal, možná nakonec (spolu s ostatními) pro náš bankovní trh uděláte takhle víc - naučíte klienty, že se nevyplatí "založit, uložit a zapomenout", ale aktivně sledovat a porovnávat nabídky a dle toho neustále upravovat své chování. A nakonec bych byl nejraději, kdyby se to alespoň část klientů bank naučila, protože tím nejen vydělají, ale pomáhají tím také snižovat rozdíly na trhu pro ty línější, kteří čekají naivně čekají na nějakou tu odměnu za věrnost.
S pozdravem
Patrik Chrz
Patriku, tak to bylo moc pěkně napsáno.
Dodám k tomu domněnku, že ING akce nezkouší na náhodném vzorku stávajících klientů, ale právě na těch, o kterých ví (si myslí, že ví), že mají dostatek prostředků, které už ale na ING Kontu, pro jeho aktuální nevýhodnost, nemají.
Podle mě ale takhle daleko nedojdou - už nyní jim chybí prostředky a situaci se snažili zachránit právě tím popisovaným "jsme stejnou kampaň zkoušeli nabídnout i vybraným klientům", a jak je z tónu téhle věty zřejmé, očekávaný výsledek se nedostavil.
Pokud ING Konto nepůjde s úrokem nahoru pro všechny, a to si můžeme říct otevřeně, že nepůjde, vklady jim budou i nadále ubývat, úrok se bude snižovat a můžou to zabalit úplně.
Asi tak.
mBanka změnila podmínky akce, řekl bych, že nyní je výhodnější
http://www.mbank.cz/akce-a-souteze/mKlub-2013/