Tohle je opravdu nešťastné a smutné a strašně to ničí imidž stavebních spořitelen. Dlouho mi trvalo, než jsem pochopil, jak stavební spořitelny fungují :-( Myslel jsem si, že na pobočce jsou pracovníci stavebních spořitelen, takže jsem třeba chodil na pobočku nahlašovat změny, konzultovat dospořování apod. Jenže se mi nikdy nechtěli věnovat, ať prý změnu ohlásím písemně nebo telefonicky. Pak jsem pochopil, že jsou placení provizí za uzavřené stavební spoření. Takže když k nim přijdu jen s dotazem a chci vysvětlit něco, co mi není jasné, tak proto se mi odmítají věnovat, protože za to nejsou placení.
Ve skutečnosti ale stavební spořitelny žádné pobočky nemají, jsou to kanceláře, vpodstatě franšízy, které si pronajímají ti finanční poradci a sami financují, včetně nábytku a kancelářského zařízení, dokonce si musí platit i formuláře, vizitky a letáky, to už mi rozum nebere...
Takže je běžné, že v rámci spořitelny se vytvářejí struktury, které si dokonce vzájemně konkurují, mají i svoje vlastní pobočky. Když tedy přijdu na pobočku A, odmítnou se mi věnovat, když zjistí, že smlouvu mi kdysi sepisoval poradce z pobočky B, protože patří do jiné struktury a provize šla do té struktury B. Některé pobočky jsou dokonce samostatná eseróčka, což ale vůbec není nikde napsané, to zjistíte třeba až s razítka na formuláři.