Vlákno názorů k článku Autem na dovolenou: co musíte znát, než vyrazíte? od * - Ne, nemusíte znát. Natož tím být vybaveni. Automobil...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 7. 2016 13:22

    * (neregistrovaný)

    Ne, nemusíte znát. Natož tím být vybaveni. Automobil musí být vybaven, podle tzv, Vídeňské úmluvy, vybavením vyžadovaným v místě jeho registrace. Takže pokud pojedete do Bulharska s vozem registrovaným v ČR, tak hasičák v autě mít nemusíte.

  • 28. 7. 2016 9:29

    Flasi (neregistrovaný)

    Ta věc je celkově dost komplikovaná:
    1) Ano, existuje tzv. Vídeňská úmluva (dále vídeň), která by toto řešit měla. Ta ale řeší pouze technickou způsobilost vozidla.

    2) Problém je, že hodně cestovních rádců radí, že se má motorista přizpůsobit zákonům cílové země vídeň nevídeň a to proto, že.

    3)Vídeňská úmluva řeší pouze technickou způsobilost vozidla (tzn. věci jako jestli máte správnou barvu světel a blinkrů a jestli můžete mít takto zatmavená skla atd.U nás tam patří i povinná výbava vozidla. Dle některých průvodců stojí v jednotlivých státech povinná výbava mimo tuto technickou způsobilost a tudíž po vás budou chtít výbavu dle místního zákona.

    4)Pak existují různá nařízení, která v souvislosti s autem musíte, ale není to povinná výbava vozu. Např. alkoholtester ve Francii je "povinná výbava" řidiče a ne vozu - takže vídeň si nezahraje. Někde zřejmě existuje povinnost vystoupit na dálnici v reflexní vestě, ale vesta sama není povinnou výbavou vozu.

    5)Mezinárodní smlouvy by měly být signatářskými zeměmi implementovány do právního řádu, ale... Co když je v té zemi nějaký háček? Anebo co když tam není právní háček, ale je v té zemi zaběhaná nezákonná praxe?

    6) Zatím jsem neviděl žádný seriozně působící právní rozbor, jak je to s vídní doopravy.

    7)K čemu je vám vídeň, když vám bulharský policista řekne, že hasičák mít podle zákona MUSÍTE a basta. A alternativa je čekat na vyřešení případu. Možná nesmět opustit Bulharsko do vyřešení případu. A třeba i si nechat do vyřešení případu zabavit auto. A možná se nechat i protáhnout zatčením. A čekat až o tom rozhodne nějaký nižší správní orgán (téměř jistě v souladu se zaběhanou praxí - čili hasičák mít musíte) a pak se odvolat k soudu a tam argumentovat nějakou mezinárodní smlouvou? Na kolik času a peněz to asi vyjde?
    Já nevím jak to konkrétně funguje v Bulharsku - ale zabavení auta nebo zákaz opuštění země jsou běžné instrumenty, které se v různých zemích používají.

  • 28. 7. 2016 11:59

    * (neregistrovaný)

    Odpovím konkrétním případem z praxe: loni známý dostal pokutu v Bratislavě, tedy Slovensko. S vozem registrovaným v ČR. Pokuta byla za na RZ nevylepenou zelenou plaketu - emise.

    Tuto plaketu u nás už několik málo let nevylepují, protože je nyní "obsažená" v té červené, z STK, tím že bez emisí červenou nevydají.

    Tedy věc neznalosti Slovenských policistů. A věc neznalosti řidiče, že proti tomu nedokázal argumentovat.

    To, že řidič bude v vzdálené zemi asi tahat za kratší konec provazu je pravda, takže často radši zaplatí, i když ví že nemají pravdu, a u soudu by to vyhrál. Ale na "Vídni" to nic nemění.
    Ovšem ta poznámka, že některé státy jimi podepsanou úmluvu obcházejí "ne součástí auta, ale řidiče" je pravdivá. No, co taky čekat od Francouzů, od nich to těžko někoho překvapí. Prostě jiná kultura. Francouzi a ukrajinští celníci, to je tak na stejné úrovni.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).