Já používám toto https://www.plnapenezenka.cz/
Na Ali mě už několikrát okradli. Namísto objednaného zboží přišlo něco jiného. Variata "pošlete si pro to" nezabrala. Jejich argument je "co jsme poslali, to funguje, nabízíme 1USD slevu". A ta jejich povedená "ochrana zákazníka" tohle posvětí. Když se mi to stalo asi potřetí, skončil jsem s nima a nakupuju výhradně na eBayi. Když tam se mnou podobným způsobem vymetou, ochrana zákazníka zafunguje.
Pro zajímavost poslední zkušenost s Ali. Prodejce nabízí nabíječku 3A. Vezmete 3ks za celkem 14USD. Přijdou nabíječky s popisama 3A, ale dávají jen 1A. Vyzkoušeno s kabelem, který z opravdové 3A nabíječky tahá přes 2A (víc telefon nezvládne), vyzkoušeno u všech ks.
Prodejce nejdřív tvrdí, že je to normální. Pak připustí, že ne a nabídne slevu celkem 2USD. Na argument, že 1A nabíječek mám plný šuplík a že mi jsou k ničemu mi nabídne, ať zboží na vlastní náklady pošlu zpět (náklady jen na poštovném asi 650Kč) a že mi 14USD vrátí. Další diskuze se točí v kruhu.
Eskaluji to na Ali ochranu zákazníka a tvrdím, že není fér, abych nesl náklady toho, že obchodník udělal chybu (nebo mě chtěl podvést). Ali ochrana rozhodně "v můj prospěch", že mám nárok na vrácení peněz, pokud zboží na své náklady prokazatelně vrátím obchodníkovi. Odvolání neexistuje, na další zprávy nikdo nereaguje.
Velký pozor na čínské šmejdy (myšleno lidi, nejen krámy).
Souhlasím s h4x0r. Dříve Ali vše řešil ve prospěch zákazníka, dnes už tomu tak není. Objednal jsem si 2x USB flash, které byly samozřejmě fake, tak jsem je reklamoval. V obou případech mi prodejce nabídl vrácení peněz, když pošlu na své náklady zboží zpět. To jsem vzhledem k výši poštovného odmítl. Ali se do toho vložil. V jednom případě jsem nedostal nic, ve druhém mi vrátil peníze bez toho, že bych posílal zboží zpět. Osobně mi to připadá, že reklamace vyřizují podle nálady a podle toho, kdo je právě vyřizuje. Je dobré taky přidat obrázky a nejlépe i video o vadě.