Já myslím, že kdo je opravdu nespokojený u ČS, ČSOB, KB, Uni, RB nebo GE účet dávno zrušil a přešel ke konkurenci.
Většina lidí jsou stejně jen internetoví nadávači. Stačí se podívat na jakoukoliv diskusi IDnes, Ihned, Aktualne.cz. Kdyby byla pravda co se tam píše, tak půlka vlády visí pověšená za nohy v Nerudovce a druhá půlka je utopená ve Vltavě.
Lidi si pojedou svoji lajnu u ČS, ČSOB, KB, Uni, RB nebo GE a budou akorát nadávat na netu.
ČS maximálně ubude pověstných 40.000 klientů ročně a z podobných šušňů od ostatních členů oligopolu se bude muset Air Bank uživit.
Pod článkem je max 1000 příspěvků, většinou těch samých lidí, takže to nereprezentuje zbytek klientů daných bank.
Já osobně mám účet u dvou bank, jedna zahraniční a jedna v ČR. Ta česká je KB a mám tam účet, protože mi byli schopni dát hypotéku. Když si vezmete, že spousta lidí chce bydlet, tak se dívají na to, kdo jim dá hypotéku, ne na to, že je mBank nebo FIO levnější. A pokud vím, tak ani mBank ani FIO není schopna nabídnout hypotéku průměrnému Čechovi. Většinu lidí bankovní trh ani nezajímá, prostě mají někde účet a budou jej tam mít celý život a motivaci ke změně nemají. Leda by si brali úvěr a dostali lepší nabídku jinde.
Tak mně třeba úvěr na bydlení poskytnul Státní fond rozvoje bydlení, parametry lepší než hypotéka (3% p.a., vedení účtu = 0,- Kč, splatnost 10 let, nemám žádný záznam o úvěru v jakémsi úvěrovém registru, jištěno životní pojistkou, v pořadí druhý úvěr ze SFRB pak zástavou v katastru). Podle této logiky bych měla mít účet nejméně u ČNB.
Ono záleží na bance. Někde má budování dlouhodobého vztahu smysl, jinde to nemá žádný efekt a někde dokonce dlouhodobému klientovi dají horší podmínky, než tomu, který tam přišel "z ulice". Docela hezky je to popsáno v této diskusi
http://forum.mesec.cz/index.php?topic=1619.msg7114#msg7114