Dovol, abych Ti poradil. Zkus si přečíst obchodní podmínky a ceníky na netu a vybrat si třeba mezi FIO. mBank nebo ČSOB (resp. Poštovní spořitelnou) účet ERA zadarmo. Bude to téměř bez poplatků, zcela komfortní a pokud neděláš zahraniční mezibankovní operace i zcela dostačující. Například založení účtu u mBank mě trvalo cca 2 minuty u komplu a kurýr mě donesl smlouvu pod nos.
Mám účet KB, Fio, Mbank, ČSOB. A k této radě můžu dodat jediné - služby vždy odpovídají ceně. Tedy pokud je někdo nespokojený v KB s "účtem za pade" tak ať si ani nezkouší zažít co se bude dít ve FIO, Mbank apod. "Pracovníci" poboček jsou na úrovni najatých externistů (nebo skutečně jsou?), inet banky prolezlé chybami které nikoho nezajímají, reklamace táhnoucí se měsíce (že by protizákonné?), atd, atd..
Jde o to, že v bankách jako KB, ČS apod si na profesionalitu aspoň hrajou. Ve Fio, Mbank nedej bože dokonce na poště se o nějaký herecký výkon ani nepokoušejí.
Bobe, nevím o čem mluvíš.
Mám účet v Poštovní spořitelně. Zakládal jsem si ho ve Štefánikově ulici, P5. Založení mi trvalo cca 15 minut. Paní Poradkyně k mému úžasu neměla s ničím problém, nikoho se na nic nemusela ptát, nikam nemusela volat, vše fungovalo a jak řekla se i stalo.
Jaký to rozdíl mezi přístupem s pobočkou UniCredit Bank, Štefánikova. Tam si hrají na banku pro TOP klientelu, slovy Františka Sahulu tam vědí "úplný hovno".
Mohu potvrdit FIO i mBank bez problemů. Aktuálně je pro mne lepší FIO, mBank používám jen na internetové nákupy debetní platební kartou (jedna z nejlepších ochran na trhu - online nastavování limitu/nulový zůstatek na účtu). Zahraniční transakce na (z) Slovensko u FIO také bezkonkurenční - zdarma, rychle, ... V inet bankovnictví jsem taky nenarazil na chyby (alespon jsem si je nezapamatoval). Používám pobočky: Senovážné nám, Praha a Ječná, Praha - jednání zcela bez problémů, informace podávané bez marketigového překrucování, tj. případných včetně nevýhod.
mBank je bez problémů POUZE v případě, že vše 100% funguje. Pokud se nastane problém nedej bože nestandardní situace, tak je to průšvih a řešení je často běh na dlouhou trať. Stačí se podívat na mFórum. U mě naštěstí žádný problém za skoro 3 roky nenastal a jsem tedy s mBank spokojen.
Na FIO takovou špínu neplyv :-) Aspoň na pobočce v Pcích jsou lidi, kteří ví co povídají a dokáží se orientovat v celém portfoliu služeb FIa (i investice).
Jejich bankovnictví chyby pokud vím neobsahuje (už ho používám aktivně včetně online zakládání a rušení dalších účtů cca 4 roky), na rozdíl od konkurence je svižné atd...
U KB jsme měli v minulosti dva účty: Jednak valutový, ale to je již moc let, takže k tomu mohu jen říci, že to byl na poplatcích opravdu mazec. S výpovědí ale nebyl žádný problém, když chci u banky zrušit účet, tak se s nimi moc nebavím, protože to nemá cenu (rušil a převáděl jsem ve svém životě celou řadu účtů a měnil jsem rovněž celou řadu bank, takže si dvoluji o tom něco vědět). Pak měl u KB účet můj syn, tzv. Berušku. To jsem zrušil asi po pěti či sedmi letech, zrušení a převod zůstatku jsem prováděl někdy v loňském či předloňském roce, opět bez problémů, i když se pracovnice banky snažila ode mě vyzjistit, proč účet ruším a nabízet mi nějaký jiný, což jsem uťal velice rychle. Jinak s množstvím papíru, který KB vyprodukuje při rušení účtu, je to hrůza,s tím souhlasím. O správnosti mého rozhodnutí mě přesvědčili na pobočce hned po mém příchodu (žádného osobního poradce jsem předem nekontaktoval, neb jsem o žádném nevěděl). Tam totiž došlo k tomu, že na pobočce byl při mém příchodu cca 10 minut po příchodu jen člověk na recepci či ochrance či informacích nebo jak tomu tam říkají. Asi 15 až 20 minut po mém příchodu se začali trousit zaměstnanci, po dalších cca 10 minutách se mě jakási pracovnice ujala, ovšem až na nátlak onoho pracovníka informací, který jí mě prakticky přidělil. Jinak trousící se zaměstnanci neměli o čekající klienty zájem. Nu což, s touto bankou nemám nic společného a vůbec mi to nevadí.
Bohatě využívám služeb Poštovní spořitelny, většinou využívám služeb interbanky, takže nemám většinou nemám potřebu navštěvovat poštu. Pokud ale ta potřeba vznikne a jde o něco, co mi nemůže pošta zařídit (na webu vždy najdu informaci, zda to, co potřebuji, mi může zajistit pošta), tak navštívím finanční centrum, kde jsem za dobu využívání tohoto účtu nikdy nečekal na řadu déle, jak 5 minut. Jinak používám služeb i dalších bank či spořitelních družstev, to, co využívám, jsou všude služby zadarmo, takže ani nějaké poplatky mě netíží. Ono skutečně stačí jen se trochu rozhlédnout a na netu sehnat informace. Samozřejmě, jednodušší je v diskusích nadávat na nesmyslně vysoké poplatky některých bank. Ovšem pokud u oněch bank budou klienti, kteří budou jen nadávat na výši poplatků, ale budou líní přejít jinam, tak ty poplatky budou skutečně vysoké. Ale to bychom snad ani nebyli Češi, kdybychom něco dělali a nenadávali, že?
Vsechny tri bezplatne ucty mam. Chyb v IB jsem si nevsiml (ucty mi funguji i na nevetsinovych systemech - Linux a Windows mobile 5, coz se o rade IB rict neda). Zalozeni ve FIO a PS bez problemu, trochu to skripalo v mB, ale tam jsem to zakladal pri jejim vstupu na trh.
Reklamaci jsem zatim zadnou nepodaval.
Zakládal jsem účet u mBank v neděli 16.8.2008 v 16 hod. cca 2 minuty na PC a v 16.30 jsem si v kiosku obchodního centra vyzvedl smlouvu. Po příjezdu domů účet aktivoval a ihned fungoval. Neaktivní debetní kartu jsem dostal obyčejnou poštou za dva dny. mBank zatím nemá chybu a hlavně umožňuje operativně a zdarma měnit limity na kartě, což nahrazuje funkce zamykání (dříve e-banka). Pro mne to byl nezapomenutelný zážitek po všech těch zkušenostech s bankovním sektorem. Jinak děkuji za všechny Vaše články a diskuse, které mě v začátcích dost pomohly.
Mám účty v mBank, FIO Bance a Raiffaisence, v minulosti jsem měl i v ČS, KB a Živnobance. Mohu odpřisáhnout, že v žádném případě služby neodpovídají ceně.
V ČS a KB neskutečně předražené, v Živnobance celkem odpovídající, v Raiffeisence taktéž předražené (tak lemplovité a neschopné lidi jsem zažil naposledy před lety ve Spořce).
mBank celkem v pohodě a FIO je luxus. Velmi ochotný a znalý personál, pomakané internetové bankovnictví, prostě super. A za nula korun? Neskutečné.
V Živnostenské bance jsem měl můj první účet. V té době (před vstupem Unicredit) jedna z nejlevnějších bank (možná i nejlevnější, protože FIO v tu dobu jelo přes sběrné účty ČSOB) a hlavně - na tehdejší dobu naprosto neskutečný limit na VISA kartě 20 000 Kč pro platby a 10 000 Kč pro výběr z bankomatu denně! Všechny ostatní banky chtěly obraty a zůstatky, karta nejdříve po 1,5 měsíci, atd a stejně byl problém dosáhnout takového limitu (který šel u ŽB bez problémů zvýšit). Navíc výběry z vlastních bankomatů (pravda, bylo jich pomálu, vlastně jen na pobočkách) zdarma.
Ovšem rozchodit IB byl celkem oříšek a to i na Windows, nakonec jsem musel využít "přítele na telefonu", kdy mi pracovník banky musel během zprovozňování několikrát odblokovat heslo, ale pak už to fungovalo.
Co se Spořitelny týče - co se musí této bance nechat, tak je rozsah služeb. Pokud chci nějakou službu, koupit/prodat nějakou exotičtější měnu, atd je vysoká pravděpodobnost, že když někde uspěji, tak je to v ČS. Ano, nechá si za to slušně zaplatit a tak není pro každého, ale při vytvoření obratu na účtu 100 000 Kč je možné mít základní služby zdarma :D
Ahoj, musím naprosto souhlasit. Spousta věcí na ČS i KB mi vadí, ale pokud se někdo odtud vrhne k levným bankám bez poplatku, nebude se stačit divit. Neskutečně neprofesionální přístup!!! Vše je celkem v pohodě, pokud jen posíláš platby a "vlastně nic nepotřebuješ". Pokud ale nastane situace že jen potřebuješ nějaké potvrzení, nastává kolotoč. Několik měsíců, stovky vyhozené za poplatky a stížnosti, reklamace a odvolání - 0. Každý máme určitě spoustu zkušeností s bankami, myslím, že je to hlavně o lidech.
A s jakými potvrzeními, kdy to trvá několik měsíců, stovky vyhozené za poplatky, stížnosti, reklamace a odvolání, máte zkušenosti? Já jsem třeba o nízkonákladové bance chtěl pro jednoho z rodičů potvrzení pro sociální zabezpeční (výplata důchodu), potvrzení jsem dostal během týdne, poplatek pár desítek korun (je to uvedené v ceníku, třeba u ČSOB jsou poplatky za potvrzení v řádech stokorun), bez nejmenšího problému.
No jo, ale kdyz potrebujete hypoteku 3 miliony na koupi bytu, tak se divate nejen na to, jestli je vedeni uctu zdarma, ale taky na uroky hypoteky, podminky smlouvy, jakou vysi vam uveru vam dana banka poskytne, atd...
Samozrejme byt v baliku a mit hotovost na koupi bydleni, tak si taky vyberu ucet bez poplatku.