Hlavní navigace

Názory k článku Advokát není vševědoucí, za některá špatná rozhodnutí si odpovídáte sami

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 4. 2018 10:38

    KaF (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Několikrát jsem se soudil, zatím vždy úspěšně. Nicméně náklady..... Snad pokaždé jsem advokátovi zaplatil víc, než jsem potom dostal na náhradě řízení. Advokáti v Praze a Brně mají sazby 2500-3500 Kč za hodinu, v regionech 1000-1500 Kč. Mám smůlu, že jsem Pražák :-D Podle mého názoru je systém náhrad nastaven nesmyslně. Uvedu příklad - někdo na mě podal žalobu kvůli 12000 Kč, byl jsem přesvědčený, že neprávem. Dal jsem advokátovi k posouzení podklady, údajně je studoval 3 hodiny a naúčtoval si 9000 Kč..... Pak sepis vyjádření 2 hodiny (6000 Kč), dvě účasti na jednání (3,5 hodiny 10000 Kč). Jenže soud mi přisoudil náhradu nákladů okolo 10000 Kč. Levněji by mě vyšlo, kdybych tomu člověk těch 12000 Kč raději daroval. Nemluvě o spoustě ztraceného času, nervů a energie. Jindy jsem se soudil o neplatnost usnesení nejvyššího orgánu, táhlo se 2 roky, advokátovi jsem zaplatil asi 60000 Kč, ale na náhradě jsem obdržel něco přes 35000 Kč.

    Jeden čas jsem využíval středně velkou advokátní kancelář (asi 15 advokátů a koncipientů). Přidělili mi jednoho advokáta, který se mnou jednal ve všech záležitostech. Časem mi to začalo být nepříjemné, protože jsem potřeboval řešit rozličná témata (trestní, správní, občanské, obchodní, autorské, pracovněprávní), samozřejmě žádný advokát nerozumí všemu. Pochopil jsem, že mi občas radí nesmysly, žádal jsem ho, aby věc konzultoval s kolegou, nebo mě prostě přesměroval. Úplně to ignoroval. Došla mi trpělivost, když mi na jednu otázku poslal okopírovaný článek z internetu. Googlit umím taky a samozřejmě, než se zeptám, snažím se sám dopátrat odpovědi, mám nakoupené komentáře k ZOK a NOZ, takže hodně si toho jsem schopen nastudovat sám. S AK jsem ukončil kontakt a raději jsem si našel několik samostatných advokátů podle jejich specializace. Nevýhoda je, že jsou často zaneprázdnění, občas nejsou schopni zastoupit, když mají kolizi s jiným jednáním, ale zjistil jsem, že mi systém více advokátů vyhovuje více, než komunikace s jedním advokátem ve velké AK, které jde jen o moje prachy....

    Jinak mám chuť na jednoho advokáta podat stížnost k ČAK. Advokát v srpnu 2016 stáhl bez mého vědomí žalobu, dozvěděl jsem se o tom až v listopadu 2017 a to jen náhodou (doloval jsem z něj podklady) a nijak mi to nevysvětlil. Nevíte, jestli je zde nějaké promlčení, do kdy musí klient podat stížnost?

  • 29. 4. 2018 10:23

    Lol Phirae (neregistrovaný) 2001:470:6f:----:----:----:----:----

    Nevíte, jestli je zde nějaké promlčení, do kdy musí klient podat stížnost?

    Zákon č. 85/1996 Sb. o advokacii, § 33 odst. 2 - Kárná žaloba musí být podána do šesti měsíců ode dne, kdy se kárný žalobce o kárném provinění dozvěděl, nejpozději však do dvou let ode dne, kdy ke kárnému provinění došlo. Do šestiměsíční lhůty se nezapočítává doba, po kterou byly činěny přípravné úkony k prověření, zda ke kárnému provinění došlo; tato doba nesmí být delší dvou měsíců.

    Asi byste si měl pospíšit. :-P

  • 25. 4. 2018 12:32

    Lol Phirae (neregistrovaný) 2001:470:6f:----:----:----:----:----

    Prosba na autora - bylo by možné odkazovat použitou judikaturu? Opravdu by to usnadnilo čtenáři život.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).