Pojišťovákovi v zásadě nedůvěřujte a jeho tvrzení si ověřte i z jiného pramene. Je totiž placen provizí a pro její získání vás klidně uvede v omyl. Nedůvěřujte ani likvidátorovi. Ten má zase na starosti ušetřit peníze pojišťovny. Vy jste jen kavka, kterou je třeba škubat a pokud možno jí nic neplatit. Mám úžasnou zkušenost s likvidátorem Kooperativy. Během dovolené mi vítr zničil plot. No to se stát může, byl pojištěný. Dovolená trvala dva týdny, takže jsem nebyl schopen likvidátorovi sdělit přesné datum škodní události. Nicméně likvidátor na datu trval a přesvědčil mě o stanovení data odhadem. Úžasné bylo následné sdělení z pojišťovny, že v inkriminovaný den vítr nefoukal, takže škodu neuhradí. Miluji pojišťovny a už se těším až si dám zase něco pojistit a také se těším na mazání medu kolem huby od agenta, který mi bude líčit jak je dobré mít pokrytá všechna rizika.
No, je to jednoduché. Pokud budu nahlašovat přes telefon, nemám možnost ověřit, jestli operátor píše do papírů, co jsem nahlašoval. Proto se pořizuje ten záznam hovoru, aby pojišťovna mohla doložit, že jsem říkal to a to.
Takže jestli bude v hovoru, že říkám, že vichřice nastala mezi 1 a 15. srpnem a operátor napíše do papírů, že to bylo 9. srpna a pojišťovna odmítne z toho důvodu plnění, můžu po ní chtít doložit, kde je, že jsem říkal, že to bylo 9. srpna. Pak to musí nějak doložit.
Taky se mi u této pojišťovny stalo něco podobného, kdy nějaký jejich „expert“ tvrdí, že se něco nemohlo stát tak, jak se to stalo. Radši než se s nimi hádat, utekl jsem jinam, a k nim bych se nevrátil ani za sto let. Jen škoda, že se člověk o kvalitách své pojišťovny dozví až když se něco stane. Stejně tak finanční poradci. Musel jsem jich vystřídat pět než jsem našel toho pravého.