Pracuji v oboru a každodenně se pohybuji v této problematice. Dovoluji si dát radu všem, kteří uvažují o změně pojišťovny. POJIŠŤOVNU SI NEVYBÍREJTE POUZE PODLE CENY POVINNÉHO RUČENÍ ( tohle je na vstupu - když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají ), ALE VEMTE V ÚVAHU HLAVNĚ VÝSTUP ( pokud někoho nabouráte, měla by vaše pojišťovna uhradit poškozenému vzniklou skutečnou škodu ). ZDE POZOR ! ZA ŠKODU NEODPOVÍDÁ VAŠE POJIŠŤOVNA, ALE VINÍK NEHODY !!! Mnoho pojištěných ( viníků nehody ), je při neuhrazení pojistného plnění jejich pojišťovnou ve skutečné výši překvapeno, že končí u soudu. Zde jsou nedoplatky pojistného plnění následně vymáhány po nich. Mistrem v tomto byla pojišťovna Direct, která skončila tak jak skončit měla. Bohužel i mezi dnešními pojišťovnami je jich nemálo. Snad tahle rada někomu pomůže.
To s tou odpovědností za škodu se mi nezdá. Pokud mám povinné ručení, mnou způsobená škoda nepřesáhne stanovený limit a neporuším smluvní podmínky (např. řízení pod vlivem alkoholu, neplatná STK apod.), žaloba na mě ze strany poškozeného nemá šanci na úspěch. Pokud máte nějaký odkaz na rozsudek, který můj názor vyvrací, sem s ním.
Pojišťovna plní to, co je ve smlouvě. A v případě pojistného plnění povinného ručení to NAŠTĚSTÍ stanovuje zákon, takže neexistují žádné výluky. Všechny pojišťovny jsou tedy v případě pjistného plnění úplně stejné.
Kromě detailů, jako je nějaká nepodstatná "sladkost" za uzavření smlouvy, sleva z ceny pojistného, pokud má člověk i jinou pojistku u stejné pojišťovny, nebo limit plnění NAD minimální zákonný limit.
Ostatně tvá mluva mi připomíná jednoho pojišťováka, co mi tvrdil jak by mě všude jinde s levnějším pojištěním napálili, protože všude jinde mají nizoučké limity plnění 20/20 M, i nižší, a že kdybych naboural třeba autobus, tak splácím nadosmrti. Dodnes nevím, jestli neznal zákon, který minimální limity jednoznačně stanovuje výrazně vyšší, nebo jestli mi do očí lhal. To se u pojišťováků skoro nikdy nepozná.
To se divim ze vam nerikal i oblibene zkazky jak nabourate kamion plny novych Buggati Veyron nebo spadnete se svym Favoritem do Zelivky a pripravite tak celou Prahu o pitnou vodu.
Protoze limit skody na zdravi se vzdy vztahoval na KAZDEHO poskozeneho, tj, 20 M na kazdeho z toho autobusu, coz by stacit mohlo, kdezto veskera hmotna skoda se pocita dohromady.
Ale jinak prijde na to kdy vam to tvrdil. Drive ty minimalni limity skutecne byly polovicni nez dnes, tj. 18 M.