Ono to je trochu složitejší, než naši novináři vůbec tuší. Většinu zpoždění ve svém důsledku způsobuje stavební/výluková/ činnost, kterou stát realizuje prostřednictvím SŽDC(Správa železniční dopravní cesty), kterou řídí MD ČR. Až tu začnou jezdit soukromý a zahraniční železniční firmy, tak budou uplatňovat způsobené škody po státu a pak možná polovina peněz půjde na odškodnování firem podnikajících v železniční dopravě, nebo počet vlaků bude poloviční nebo dokonce jednou tolik drahé jízdné.Tak či tak na to doplatí cestující a nakonec daňový poplatník. Ještě si nikdo nevšiml, že je to vlastně stát, který způsobuje kvůli stavebním firmám většinu komplikací v dopravě. Např trať z Chebu do Plzně. I když téměř nic nového na trati nevznikne, ani nebude trať rychlejší už dva roky, tam probíhají výluky kdy lidé musí přesedat do autobusů a SŽDC utrácí miliardy ze státního rozpočtu a dotací EU. Ale jízdní řád je pořád jako kdyby se tam nestavělo.