Za zdražování v obchodech prý můžou slevy

21. 11. 2012

Sdílet

Podle průzkumu společnosti PPM FACTUM jsou slevy v obchodech stále větší: Vnímáme, že skupina zákazníků, která je na cenu citlivější a rozhoduje se zejména podle ní, roste, podotkl mluvčí Teska Jan Dvořák.

Průměrná sleva narostla a zatímco  v minulém roce dosahovala 26 %, v tomto roce je to 34 %. Tohle je nejúčinnější způsob, jak získat krátkodobě zákazníky, domnívá se Zdeněk Skála, analytik Incoma Research.

Obchodnici se to však snaží vynahrazovat zvýšením ceny standardního zboží Atraktivnější slevy samozřejmě kompenzují zvýšením standardní ceny. Pokud zákazník vyloženě nesleduje letákové akce, může zaplatit víc než před rokem, konstatoval Marek Čerňanský z PPM.

V příštím roce by mělo také dojít ke zdražení u pekařů nebo zpracovatelů masa. Čtěte také: Brusel vepřovému nefandí. Kvůli nové směrnici podraží až o 20 %

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Nejčastěji se věnuje tématům z oblasti investování, financí a makroekonomie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).