Investiční platforma XTB na evropských trzích zavedla nový online chat poháněný umělou inteligencí. Služba je již dostupná v Polsku, Česku a Portugalsku, přičemž v dalších týdnech dorazí i na ostatní trhy, kde XTB působí.
AI chat je dostupný 24 hodin denně, sedm dní v týdnu — na webu, v mobilní aplikaci i na obchodní platformě XTB. Odpovídá na základní dotazy týkající se fungování platformy nebo investiční nabídky. Odpovědi pak generuje na základě obsahu z centra nápovědy, firemní dokumentace a často kladených otázek. Každá odpověď je jasně označená a obsahuje odkaz na zdroj.
Chat je prvním místem, kde naši klienti vidí, jak prakticky využíváme technologie založené na umělé inteligenci. Jejich aplikace nám umožnila zkrátit dobu odpovědi na základní dotazy na pouhých několik sekund. Pracovníci zákaznické podpory se tak mohou věnovat individuální obsluze uživatelů naší aplikace,
říká Vladimír Holovka, ředitel XTB pro Česko, Slovensko a Maďarsko.
Podle něj se tím firmě uvolnily lidské kapacity pracovníků zákaznické podpory, kteří se nyní mohou věnovat individuálním požadavkům.
Za vývojem stojí specializovaný AI tým, který se v XTB věnuje nejen zákaznické podpoře, ale i integraci umělé inteligence do obchodních procesů a samotné aplikace. Chat je zatím stále v ranné fázi vývoje. V dalším kroku si virtuální asistent bude pamatovat otazy vracejících se uživatelů a nabídne jim personalizovanou pomoc podle jejich předchozí aktivity.