Ačkoli v České republice není povinné uvádět výši nabízené mzdy, stále více firem to při zveřejnění inzerátu dělá. Statisticky totiž na takové inzeráty odpovídá o 50 % více zájemců. Na druhou stranu ale existuje i argument personalistů, kteří říkají, že o výši mzdy se rozhoduje až během pohovoru podle toho, jaké prokážete dispozice pro danou pozici. Uchazeči ale jednoznačně vítají, když je výše mzdy v inzerátu uvedena. Vyplynulo to z průzkumu personální agentury Grafton Recruitment.
Pouze 5 % dotázaných si myslí, že v inzerátech by výše mzdy neměla být uváděna. Více než polovině z odpovídajících by ale stačila informace o minimální mzdě, kterou mohou na daném místě dostat. Dalších 8 % by chtělo znát platové rozmezí, ve kterém se budou nabídky pohybovat. Informace o základní mzdě by uvítala čtvrtina respondentů a mzdu včetně odměn by chtělo z inzerátu znát 10 % respondentů.
Podle personalistů ale může zveřejňování nabízené mzdy vést i k tomu, že uchazečovi to uškodí. K přijímacímu pohovoru se například dostaví mnohem juniornější uchazeč, než odpovídá původnímu záměru, ale je šikovný a stálo by za to ozkoušet jeho fungování ve firmě. Personalista jej ale raději odmítne, protože mu nemůže nabídnout slibovanou mzdu, nebo musí hledat „jiná“ řešení a například vypsat novou pozici, kterou daným uchazečem obsadí.