Hlavní navigace

Většina uchazečů by ráda znala alespoň minimální výši mzdy na danou pozici. Prý to ale může škodit

Sdílet

Ačkoli v České republice není povinné uvádět výši nabízené mzdy, stále více firem to při zveřejnění inzerátu dělá. Statisticky totiž na takové inzeráty odpovídá o 50 % více zájemců. Na druhou stranu ale existuje i argument personalistů, kteří říkají, že o výši mzdy se rozhoduje až během pohovoru podle toho, jaké prokážete dispozice pro danou pozici. Uchazeči ale jednoznačně vítají, když je výše mzdy v inzerátu uvedena. Vyplynulo to z průzkumu personální agentury Grafton Recruitment.

Pouze 5 % dotázaných si myslí, že v inzerátech by výše mzdy neměla být uváděna. Více než polovině z odpovídajících by ale stačila informace o minimální mzdě, kterou mohou na daném místě dostat. Dalších 8 % by chtělo znát platové rozmezí, ve kterém se budou nabídky pohybovat. Informace o základní mzdě by uvítala čtvrtina respondentů a mzdu včetně odměn by chtělo z inzerátu znát 10 % respondentů.

Podle personalistů ale může zveřejňování nabízené mzdy vést i k tomu, že uchazečovi to uškodí. K přijímacímu pohovoru se například dostaví mnohem juniornější uchazeč, než odpovídá původnímu záměru, ale je šikovný a stálo by za to ozkoušet jeho fungování ve firmě. Personalista jej ale raději odmítne, protože mu nemůže nabídnout slibovanou mzdu, nebo musí hledat „jiná“ řešení a například vypsat novou pozici, kterou daným uchazečem obsadí.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 8. 2018 15:19

    lol (neregistrovaný)

    škodit to může leda u firem kde nedostanete vyplatu podle odvedene prace, ale podle plotu... na inzerat kde neuvedou mzdu bych nesel ani nahodou, imho neni problem uvest mzda od 20 - 30 tis a je jasne na cem clovek je kdyz ma zkusenosti domluvi si 30 kdyz ne vi ze si uhada od 20ti vejs...

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Psaním jsem skloubila své znalosti ze studií financí a žurnalistiky. Ráda se učím nové věci, tančím a běhám.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).