Možnost platit přes internet prostřednictvím debetní karty byla všem uživatelům eKonta ze strany Raiffeisenbank preventivně zakázána. Banka k tomuto kroku přistoupila především z bezpečnostních důvodů, začaly se totiž množit pokusy o zneužití platební karty a to především u zahraničních internetových obchodníků.
Děláme maximum pro ochranu peněz našich klientů a k uzamčení internetových transakcí jsme tak sáhli přesto, že nedošlo k žádnému bezprostřednímu ohrožení karet našich klientů. Klienty o této změně postupně informujeme prostřednictvím schránek v jejich internetovém bankovnictví,
uvedl Tomáš Kofroň, tiskový mluvčí Raiffeisenbank.
Nastavení je však preventivní a klienti si ho mohou kdykoliv změnit.
Návod jak si zprovoznit možnost internetového placení s debetní kartou u eKonta
V levém menu v internetovém bankovnictví zvolte položku PLATEBNÍ KARTY, NASTAVENÍ, v případě více karet vyberte kartu kliknutím na pořadové číslo, na listu karty dole v části ZMĚNIT NASTAVENÍ zvolte E-COMMERCE, zaškrtněne políčko POVOLIT E-COMMERCE TRANSAKCE a dále certifikujte změnu standardním způsobem použitím certifikačního kódu a I-PINU. Karty tedy nyní nemají internetové transakce automaticky povoleny, je nutný aktivní souhlas klienta.
Zdroj: tiskový materiál Raiffeisenbank