Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) uložil sankci České centrále cestovního ruchu – CzechTourism. Za porušení zákona o veřejných zakázkách, kterého se dopustila v zakázce na Realizaci a medializaci Českých dnů v Číně, organizace dostala pokutu ve výši 90 tisíc korun.
Podle ÚOHS organizace chybovala zejména v otázce vymezení úrovně technické způsobilosti uchazečů, což mohlo podstatně ovlivnit hodnocení nabídek. CzechTourism v zakázce v hodnotě 19 milionů korun požadoval, aby měl uchazeč zkušenost nejméně se třemi zakázkami, ve kterých propagoval Českou republiku jako celek v oblasti cestovního ruchu v některé asijské zemi. Podle Úřadu je požadavek, aby se tato propagace týkala pouze České republiky jako celku, neospravedlnitelný. Zakázaky se totiž nemohly zúčastnit firmy, které v Asii propagovaly jen některý obor či instituci z České republiky. Dle Úřadu bylo toto vymezení nepřiměřené, nepřípustně omezilo okruh potenciálních dodavatelů zakázky a vedlo k jejich diskriminaci.
„Přílišnou tvrdost nastavených kritérií potvrdil svým postupem i samotný zadavatel, když jedinému uchazeči o zakázku uznal i reference, jež stanovené podmínky nesplňovaly. Nabídka vybraného uchazeče tedy nebyla úplná a agentura CzechTourism ji měla z účasti v zadávacím řízení vyloučit“, vysvětlil ÚOHS.
Příspěvková organizace Česká centrála cestovního ruchu (ČCCR) byla zřízena v roce 1993 za účelem propagace země jako atraktivní turistické destinace na zahraničním i domácím trhu. Od 1. srpna 2003 její oficiální název zní Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism. Organizace podporuje příjezdový a domácí cestovní ruch obecně a dále se zaměřuje na propagaci konkrétních oblastí cestovního ruchu, kterými jsou lázeňství, kongresová a incentivní turistika a golfová turistika. CzechTourism spadá pod Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.