Sdružení obrany spotřebitelů upozorňuje na účelové jednání většiny leteckých společností, které odmítají změnit jméno na letence cestujícího. Většina oslovených leteckých společností totiž změnu jména neumožňuje. Nabízejí pouze zrušení původní letenky, byť storno poplatky dosahují někdy až 100 %, a vystavení nové, jejíž cena je navíc obvykle vyšší než v době prvotního nákupu.
V případě, že si cestující kupuje zájezd, jehož součástí je i letecká přeprava, může podle § 852f občanského zákoníku změnit jméno účastníka zájezdu ve lhůtě stanovené všeobecnými obchodními podmínkami CK. Je tedy jasné, že změna možná je. Letecké společnosti pouze objevily způsob, jak přijít k penězům v případě, kdy původní cestující nemůže letenku využít a ta tedy propadne,
uvedla mluvčí SOS Ivana Picková.
Důkazem toho, že lze takto postupovat, jsou letecké společnosti Scandinavian Airlines, Aer Lingus a naprostá většina nízkonákladových přepravců. Tyto společnosti totiž za poplatek (obvykle ve výši kolem 1000 korun) změnu jména cestujícího umožňují a to obvykle do 24 hodin před plánovaným odletem, u nízkonákladových společností pak někdy až do 2 hodin před odletem.
Zdroj: tisková zpráva SOS