Hlavní navigace

Skoro polovina lidí zjistí do roka na zakoupeném ojetém vozu problém

Sdílet

Gabriela Hájková 4. 11. 2016

Necelá polovina majitelů ojetých vozů zjistí do roka po jejich koupi nějaký problém. Vyplývá to ze studie Evropské komise na vzorku spotřebitelů i prodejců ojetin v celé Evropě, jejíž výsledky z té východní části  jsou výrazně horší.

Podle výsledků se 41 % zákazníků setkalo minimálně s jedním problémem do roka po zakoupení ojetiny. Většina z nich se projevila dokonce do jednoho měsíce od nákupu. Podle studie, která se zaměřovala hlavně na stáčení tachometrů, ale i technické problémy, se vyskytovaly potíže ze svou třetin u států, které přistoupily do EU nově (tzv. EU13, včetně České republiky).

Jen u necelé třetiny všech problémových případů bylo možné vyřešit reklamaci v rámci záruky. Průměrná škoda na jednom vozu přitom byla 518 eur. Celková výše škody byla vyčíslena na 1,9 – 4,1 mld. eur, přičemž větší část připadala na zákazníky z východní a jižní Evropy.

Mystery shopping prokázal, že jen pětina prodejců při zkušebních nákupech aktivně poskytlo údaje o předchozím vývoji stavů tachometrů, další dvě pětiny tak učinily až na vyžádání.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).