Pro více než dvě třetiny Čechů je zajímavější možnost půjčit si peníze on-line, než jít osobně na pobočku banky. Jestliže v minulosti bylo samozřejmostí si jakoukoliv půjčku vyřídit na pobočce banky nebo nebankovní společnosti, v současnosti lidé začínají preferovat online produkty i v této oblasti. Možnost dohodnout si půjčku na pobočce je důležitá pro 54 % lidí, zatímco příležitost vyřídit ji online je podstatná pro 68 %,
uvádí Miroslav Zborovský, manažer zákaznické spokojenosti společnosti Home Credit. Na Slovensku je pak počet lidí, kteří mají zájem půjčit si peníze on-line, ještě o 12 % vyšší.
Více než 80 % dotázaných se pak při rozhodování řídí hlavně tím, kolik celkově zaplatí. Důležitá je pro ně i informace, jestli a v jaké výši jim bude naúčtován poplatek za poskytnutí půjčky. Na druhé straně, lidé za méně důležité považují informace o pojištění půjčky.
Na zákaznickou spokojenost pak mají jen minimální vliv aktivity ze strany bank, jakými jsou například zasílání novinek, blahopřání k svátkům, soutěže či komunikace s lidmi na sociálních sítích.
V případě negativní zkušenosti si pětina nespokojených zákazníků stěžuje oficiálním dopisem nebo e-mailem konkrétnímu poskytovateli úvěru. Svému blízkému okolí si postěžují dvě pětiny nespokojených lidí.