Hlavní navigace

Přibývá podvodných e-mailů, které chtějí data o vaší platební kartě

Sdílet

Veronika Němcová 29. 7. 2021

S rostoucím objemem on-line nákupů přibývá takzvaných phishingových útoků. Jejich nárůst v poslední době zaznamenala například společnost Homer Credit.

E-maily zpravidla vyzývají k zaplacení malého obnosu kartou. Zadáním jejích údajů, tedy čísla, CVV kódu a potvrzením jednorázovým heslem, se vaše karta naistaluje do mobilu podvodníka.

Nejčastější znaky phishingového e-mailu jsou následující: 

  • Špatná čeština 
  • Pozměněné logo 
  • Často komplikovaná e-mailová adresa, z níž je patrné, že nepřišla například od České pošty nebo jiného přepravce

Doporučujeme porovnat e-mail s oficiálními e-maily na webových stránkách přepravce, radí Miroslav Zborovský, ombudsman klientů Home Credit.

Dále nabádá neklikat na link, který vede na oko na stránky přepravce. „Na link neklikejte, ale pouze nejeďte myší, a tak zjistíte, že název odkazu směřuje zcela na jinou stránku, než je uvedeno. Obvykle je dlouhý a odkazuje na zahraniční web,“ doplňuje. 

Podvodníci se však podle něj zlepšují a často tak můžete narazit na věrohodné e-maily se správnou češtinou, aktuálními logy a jen drobnou změnou v adrese na první pohled odpovídající skutečnosti. Pravdivost e-mailu proto v případě podezření ověřte u příslušné instituce jinou cestou než přes podezřený e-mail.

Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).