Hlavní navigace

Povinná elektronická komunikace s ČSSZ se ruší

Sdílet

Gabriela Hájková 10. 11. 2014

Od ledna dojde ke zrušení povinnosti komunikovat s Českou správou sociálního zabezpečení elektronicky. Novela zákona o daních z příjmů totiž elektronickou komunikace mezi úřadem a zaměstnavateli, OSVČ a lékaři stanovuje jako dobrovolnou. I od 1. ledna 2015 tedy budou moci všichni zasílat na správu sociálního zabezpečení papírové tiskopisy. 

Novela vůbec neznamená, že Česká správa sociálního zabezpečení do budoucna ustupuje od svého cíle motivovat a získat další klienty pro elektronickou komunikaci, či dokonce brání digitalizaci veřejné správy a jde takříkajíc proti proudu, uvedl ústřední ředitel ČSSZ Vilém Kahoun s tím, že smyslem elektronické komunikace s úřadem na bázi dobrovolnosti je reagovat na zjištěné potřeby některých zaměstnavatelů, živnostníků i lékařů, kterým by mohlo zavedení její povinnosti způsobovat nepřekonatelné překážky. 

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).