Podle výsledků třetího ročníku studie World Insurance Report přechází významná část největších světových pojišťoven na multi-kanálové distribuční modely. Protože za současných podmínek nevzniká na trhu dostatek příležitostí pro uzavření nových pojistných smluv, stává se hlavním cílem pojišťoven bojovat o zvýšení podílu na stávajících výdajích na pojištění v řadách vlastních klientů.
Výsledky studie jsou založeny na průzkumu mezi 2 250 pojišťovacími společnostmi a hloubkových rozhovorech s 59 vedoucími představiteli nejvýznamnějších světových pojišťoven. Studie se zabývá pojišťovacími službami pro spotřebitele v oblasti životního i neživotního pojištění. Letošní vydání World Insurance Report se zabývá především názory pojišťoven na distribuci pojištění a popisuje kroky vedoucí k úspěšnému zavedení multi-kanálové distribuce. Ta zahrnuje prodej pojištění přes obchodní zástupce, pojišťovací brokery, přímými kanály i alternativními kanály distribuce.
Zatímco má klient na vyspělém pojišťovacím trhu sjednáno v průměru 5,2 pojistné smlouvy, sledované pojišťovny mají s takovým klientem uzavřeno v průměru pouze 1,1 až 1,5 pojistné smlouvy. Zlepšením distribuce a vztahu se zákazníky tak mohou pojišťovny významně zvýšit podíl na pojistných výdajích u svých zákazníků a převést smlouvy s konkurenčními pojišťovnami pod svou správu,
uvedl Jiří Briford, Head of Financial Services společnosti Capgemini Czech Republic.