Pokud se vás týká placení daně z nemovitých věcí, můžete si zařídit, aby vám podklady pro platbu chodily e-mailem. K úhradě tímto způsobem se můžete přihlásit do 16. března. Poté dostanete každoročně před splatností první splátky daně e-mail s kompletními informacemi a údaji ve formátu pdf, informovalo Generální finanční ředitelství.
Údaje doručené e-mailem jsou stejné jako na složence. Obsahují informace o výši stanovené daně, výši nedoplatku nebo přeplatku, údaje pro placení daně včetně QR kódu umožňujícího platbu prostřednictvím internetového bankovnictví nebo mobilních platebních aplikací. V případě neuhrazení daně v zákoně stanoveném termínu dostanete e-amilem vyrozumění o nedoplatku.
Ke službě se přihlásíte prostřednictvím tiskopisu Žádost ve věci zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem, ve které uvedete jednu e mailovou adresu, na kterou chcete informace pro placení daně posílat. Žádost podepíšete a podáte místně příslušnému finančnímu úřadu.
Pokud jste poplatníkem daně u více finančních úřadů, musíte podat vyplněnou žádost na každý finanční úřad zvlášť. Službu může využít každý poplatník daně z nemovitých věcí, který nemá zřízenu datovou schránku nebo nemá zřízenu službu placení daně prostřednictvím SIPO.