Hlavní navigace

Podklady pro placení daně z nemovitých věcí můžete dostávat e-mailem

11. 3. 2020

Sdílet

Pokud se vás týká placení daně z nemovitých věcí, můžete si zařídit, aby vám podklady pro platbu chodily e-mailem. K úhradě tímto způsobem se můžete přihlásit do 16. března. Poté dostanete každoročně před splatností první splátky daně e-mail s kompletními informacemi a údaji ve formátu pdf, informovalo Generální finanční ředitelství. 

Údaje doručené e-mailem jsou stejné jako na složence. Obsahují informace o výši stanovené daně, výši nedoplatku nebo přeplatku, údaje pro placení daně včetně QR kódu umožňujícího platbu prostřednictvím internetového bankovnictví nebo mobilních platebních aplikací. V případě neuhrazení daně v zákoně stanoveném termínu dostanete e-amilem vyrozumění o nedoplatku.

Ke službě se přihlásíte prostřednictvím tiskopisu Žádost ve věci zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem, ve které uvedete jednu e mailovou adresu, na kterou chcete informace pro placení daně posílat. Žádost podepíšete a podáte místně příslušnému finančnímu úřadu.

Pokud jste poplatníkem daně u více finančních úřadů, musíte podat vyplněnou žádost na každý finanční úřad zvlášť. Službu může využít každý poplatník daně z nemovitých věcí, který nemá zřízenu datovou schránku nebo nemá zřízenu službu placení daně prostřednictvím SIPO.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Po studiu žurnalistiky se začala naplno věnovat novinářskému řemeslu se zaměřením na ekonomiku.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).