Hlavní navigace

Podíl nákupů v hypermarketech roste

Sdílet

Jiří Velinský 31. 10. 2008

V Česku se opět zvýšil podíl nákupů v hypermarketech. Vyplynulo to ze studie „Klíčové trendy trhu rychloobrátkového zboží“, kterou provedlo GfK Praha. Studie analyzovala data za 1. pololetí roku 2008.

Ve sledovaném období došlo k nárůstu spotřebních výdajů domácností v hypermarketech (34,2 % podílu na trhu), supermarketech (12,4 %) a malých samoobslužných prodejnách (16,3 %). Současný rostoucí trend diskontů (20,9 %) se pozastavil a ztráta podílu na trhu během prvního pololetí 2008 u malých obchodníků (3,1 %), nezávislých supermarketů (3 %), diskontů a Cash and Carry (2,8 %) je zjevná.

Největší podíl na výdajích domácností má Kaufland (14,9 %), následovaný řetězci Tesco (8,9 %), Penny Market (7,8 %), Lidl a Coop Total (3,8 %), který vede v počtu prodejen na českém trhu. Čtěte více: Máme v Česku málo obchodních řetězců?

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).