Plátci DPH musí s finančním úřadem od nového roku komunikovat jen elektronicky

4. 12. 2013

Sdílet

Od ledna už musí plátci DPH se správcem daně komunikovat o DPH pouze elektronicky. Nová povinnost se vztahuje kromě podávání daňových přiznání a hlášení i na přihlášky k registraci za plátce DPH a na oznámení o změně registračních údajů.

Výjimka bude platit pro plátce DPH – fyzické osoby s obratem do 6 mil. Kč za předcházejících 12 měsíců. Ti mohou s finančními úřady komunikovat stále v klasické podobě.

Elektronicky by přiznání měla být podána již za prosinec 2013, resp. čtvrté čtvrtletí roku 2013. Všem plátcům DPH zůstává zachována povinnost elektronického podání výpisu z evidence pro daňové účely v režimu přenesení daňové povinnosti a souhrnného hlášení, uvedl Tomáš Havel ze společnosti KPMG ČR.

Podle Generálního finančního ředitelství se mohou elektronická podání zasílat přes aplikaci „Elektronická podání pro daňovou správu“, kterou najdete na webu daneelektronicky.cz. Tímto způsobem ale můžete formuláře podávat pouze pokud máte elektronický podpis.

Pokud jej nemáte, podejte elektronický formulář přes datovou schránku, kde není vyžadován. Musíte ale zprávu poslat ve speciálním elektronickém formátu. PDF je nedostačující. 

Generální ředitelství také uvedlo, že finanční správa připravuje i možnost podání s ověřováním identity podatele stejným způsobem, jaký je využíván při přihlašování do datové schránky. 

Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).