Společnost MasterCard představila výsledky průzkumu, podle kterého spotřebitelé v roce 2015 více než zdvojnásobili poptávku po digitálních platbách. Zájem o mobilní platební technologie za poslední dva roky úměrně vzrostl. V roce 2015 mělo na tento způsob platby pozitivní nebo neutrální názor 95 % spotřebitelů.
Studie sledovala více než 2 milióny příspěvků o mobilních platbách na globálních sociálních sítích, od Facebooku, přes Twitter, Instagram nebo YouTube. Zmínky o Apple Pay, Samsung Pay a Android Pay zahrnovaly 97 % z celkového počtu příspěvků o mobilních platbách v roce 2015. Většina příspěvků se zároveň soustředila na téma zlepšení služeb a uvádění nových produktů na trh.
Dalšími nejčastějšími tématy diskuzí byly digitální peněženky a bezkontaktní karty (47 %), následovaly příspěvky o biometrii (33 %), osobních platbách (14 %) a nosičích platebních technologií, např. o hodinkách (6 %).
Bezkontaktní karty byly zmiňovány ve spojení s veřejnou hromadnou dopravou (např. Londýn, Chicago nebo Petrohrad. Svoje projekty už má ale i Česká republika, například v Liberci, Brně, Plzni či Jeseníku), stejně jako při velkých sportovních akcích po celém světě.
Téma digitálních peněženek získalo na sociálních sítích vysokou trakci po celém světě: Asie a Tichomoří (+ 159 %), Evropa (+ 144 %), Latinská Amerika a Karibik (+ 20 %), Blízký východ a Afrika (+ 111 %) a Severní Amerika (+ 519 %).