Bankomat nemusí sloužit pouze na vybírání peněz nebo zjišťování zůstatku na účtu. Kromě poměrně nově zavedených depozitních bankomatů začínají banky do přístrojů přidávat i další služby, kterých mohou klienti využít.
Jednou z takových služeb je například žádost o úvěr. Klienti České spořitelny například mohou od prvního prosince žádat prostřednictvím bankomatu o kontokorent. Pokud chtějí, mohou prostřednictvím PIN pak nabídku potvrdit a peníze se automaticky připíší na účet bez nutnosti navštívit pobočku. Kontokorent nebo jeho navýšení konkrétním klientům umíme nabídnout díky pečlivému zpracování a vyhodnocování klientských dat. Nabízíme takovou výši kontokorentu, která daného klienta nepředluží,
uvedla Kristýna Havligerová, mluvčí z České spořitelny.
Podobnou, ale ne tak komfortní službu nabízí i bankomaty GE Money Bank, ČSOB a Poštovní spořitelny. Stávajícím klientům bankomat nabídne předschválenou výši úvěru. Klient může zadat své číslo a čas, kdy ho může kontaktovat naše callcentrum a to s ním pak dohodne konkrétní kontury úvěru. Sjednat úvěr ale musí stejně na pobočce,
nastínila postup serveru Měšec.cz Denisa Salátková z Poštovní spořitelny.