Průzkum agentury IPSOS, který byl realizován pro společnost KRUK Česká a Slovenská republika (KRUK) napověděl různým občanským sdružením či finančním společnostem, které se zaměřují na oddlužení a pomoci lidem při dluzích, že efektivnější budou v případě, že o dluzích s klienty budou mluvit ženy, alespoň by se jim o nich svěřilo 58% respondentů, podle kterých mají lepší schopnost porozumění (27%), zaměření se na řešení finančních problémů (22%), citlivosti (20%) či schopnosti lépe řídit domácí rozpočet (19%). Jen 42% lidí by upřednostnilo muže, hlavním důvodem je, že se dokážou lépe zaměřit na řešení finančních problémů (70%)
Lidé na ženách oceňují větší empatii a schopnost vcítit se do problémů jiného člověka. Zadlužení lidé hledají ve svém okolí nejen finanční pomoc, ale hlavně také psychickou podporu a porozumění. Ženy jsou schopny lépe naslouchat a zároveň projevují větší otevřenost při sdílení svého osobního příběhu a zkušeností. To může být dobrou motivací a impulzem pro ostatní, aby začali dluhy aktivně řešit,
říká Markéta Fixová ze společnosti KRUK.