Internetoví útočníci zneužívají Google Ads se škodlivými odkazy a phishingové stránky ke krádeži kryptoměn. Ač jsou phishingové kampaně tradičně šířené hlavně prostřednictvím e-mailů, postupně se objevuje nový trend. Několik kyberzločineckých skupin zneužívá klíčová slova a při vyhledávání zobrazí v Googlu škodlivé reklamy související s kryptopeněženkami. Informace vyplývají ze zprávy týmu Check Point Research, podle které už takto během několika dní podvodníci odcizili kryptoměny v hodnotě 500 tisíc dolarů.
Podvodníci využívají reklamu Google, která se zobrazí jako první (nebo na předních místech) při vyhledávání dotazů souvisejících s kryptopeněženkami. Reklamy napodobují oblíbené peněženky a platformy, jako jsou Phantom App, MetaMask a Pancake Swap,
uvádí tým společnosti Check Point Software Technologies s tím, že reklamy obsahovaly škodlivý odkaz, který přesměroval oběť na podvodnou webovou stránku, která kopírovala původní webové stránky peněženky. Falešná webová stránka se pokusí z uživatele, který již peněženku má, vylákat přístupovou frázi, a pro nově vytvořené peněženky nabídne novou bezpečnostní frázi. Jakmile uživatelé zadají svá hesla k peněženkám, kyberzločinci je využili ke krádežím.
Každá podvodná reklama měla velmi pečlivě zvolená sdělení a klíčová slova, aby ve výsledcích vyhledávání vynikla. A co je nejvíce znepokojující, o klíčová slova v Google Ads se perou různé skupiny kyberzločinců, což dokazuje úspěch těchto nových phishingových kampaní. Kryptokomunitě doporučujeme raději si vždy dvakrát zkontrolovat URL adresu a neklikat na reklamy Google související s kryptopeněženkami,
uvedl Petr Kadrmas, Security Engineer Eastern Europe v kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.
Doporučení společnosti Check Point:
Ověřte si URL adresu. Bezpečnostní fráze by mělo vytvářet pouze rozšíření, takže se vždy podívejte na URL adresu, zda se jedná o rozšíření nebo webovou stránku.
Hledejte ikonu rozšíření. Rozšíření bude obsahovat ikonu rozšíření a chrome-extension adresu
Nikdy neprozrazujte svou přístupovou frázi. Uživatelé by nikdy neměli sdělovat svou bezpečnostní frázi a nikdo by ji po nich neměl chtít. Ta bude znovu použita pouze při instalaci nové peněženky.
Přeskočte reklamy. Pokud hledáte peněženky nebo platformy pro výměnu a obchodování s kryptoměnami, vždy se podívejte na první webovou stránku ve vyhledávání a ne na reklamu, protože ty vás mohou dovést až k útočníkům.
Zkontrolujte si URL adresu. Dvakrát měř, jednou řež, URL adresu si vždy ověřte raději dvakrát a v ideálním případě ji zadávejte ručně