Přechod mezi bankami je pro klienty – fyzické osoby od prvního listopadu jednodušší díky platnosti Kodexu České bankovní asociace (ČBA), který některé z bank podepsaly a zavázaly se tak respektoval jeho pravidla. Klientům těchto bank nyní stačí požádat banku, u které se rozhodli zřídit nový účet, aby zařídila celý převod v původním peněžním ústavu. Stačí pouze vyplnit žádost o změnu banky a nový peněžní ústav sám zažádá o převod trvalých platebních dispozic a případné zrušení účtu. Celý proces by měl trvat maximálně 15 pracovních dnů a datum, k němuž se příkazy a inkasa zruší v původní bance a zavedou se v nové, si určí klient sám,
uvádí ČBA ve své zprávě.
Ke Kodexu doposud přistoupily následující banky:
- Banco Popolare
- Citibank
- Česká spořitelna
- Českomoravská záruční a rozvojová banka
- Československá obchodní banka
- HSBC Bank
- J&T Banka
- Komerční banka
- PPF banka
- UniCredit Bank
- Volksbank
- Waldviertler Sparkasse von 1842
Kodex mobility klientů a aktuální seznam bank, které k němu přistoupily, můžete vyhledat na webu ČBA.