Čím dál více nákupů se přesouvá z kamenných obchodů do on-line prostředí internetu. Lidé vnímají tento způsob jako jednodušší a obchodníci se na to snaží reagovat přizpůsobením svých e-shopů tak, aby byly pro zákazníky co nejvíce intuitivní. Dá se například očekávat, že v blízké budoucnosti bude platbu v e-shopu možné provést automaticky přes elektronické peněženky nebo aplikace v telefonu poskytnuté bankami,
říká Marcel Gajdoš, regionální manažer asociace Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko.
Lidé preferují jednoduchost a rychlost. Podle těchto faktorů se i rozhodují, zda nákup učiní či se poohlédnou po jiném obchodníkovi. Obchodníci na to samozřejmě reagují. Amazon nabízí zákazníkům nakoupit pouze jedním kliknutím. Společnost Uber má v rámci aplikace veškeré parametry nastaveny na začátku a poté se peníze strhávají automaticky. A způsob nakupování změnili i třeba iTunes nebo Booking.com.
Platby hotovostí si však stále drží svou pozici. Dle studie společnosti Accenture 73 % Čechů preferuje návštěvu kamenného obchodu před on-line nákupem. Ale 88 % dotázaných také přiznalo, že před nákupem v kamenné prodejně prozkoumají totéž zboží na internetu.