Hlavní navigace

Naletěli byste kyberzločincům? Otestujte se

Sdílet

Útoky na data a peníze klientů bank jsou stále sofistikovanější. Útočníci čím dál tím častěji vyžívají tzv. spoofing, neboli vydávání se za někoho jiného.

V současné době se s ním oběti podvodů nejčastěji setkávají  v kombinaci s vishingem. Tedy telefonickými podvody, kdy podvodníci předstírají, že volají z bankovní infolinky. Často jsou hovory načasovány na noční nebo brzkou ranní hodinu, aby úsudek zpomalila ospalost. Útočník se klienta snaží vystrašit např. informacemi o tom, že se z karty nebo účtu někdo snaží provádět podezřelé platby a že volá, aby to ověřil a zabránil tomu. Během hovoru útočník požaduje například přihlašovací údaje do internetového bankovnictví nebo všechna čísla z platební karty. Banky přitom tyto informace po klientech nikdy nechtějí.

Spoofing se nemusí týkat jen telefonátů. Útočníci umí dobře napodobit i emailové adresy nebo webové stránky.

Uměli byste odhalit triky hackerů a rozpoznat falešný email od pravého? Zkuste si interaktivní online kvíz České bankovní asociace na kybertest.cz a zjistíte, jak jste na tom.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Autorka je zástupkyní šéfredaktora serveru Měšec.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).