Pokud chcete požádat úřad práce o příspěvky na bydlení, přídavky na dítě nebo příspěvky na péči, nemusíte kvůli tomu chodit přímo na pobočku úřadu. Můžete si své žádosti vyřídit z domova, stejně tak lze i pohodlně nahrávat do systému požadované doklady o tom, že na dávky máte nárok. Vzhledem k tomu, že tyto doklady musíte úřadu předkládat každé tři měsíce, aby úředníci vyhodnotili, jestli máte na příspěvky či přídavky nárok, je elektronická cesta mnohem pohodlnější.
Jediné, co k tomu potřebujete, je elektronický přístup eObčanka, NIA ID, nebo Mobilní klíč eGovernmentu. Můžete si ho zřídit na pobočkách České pošty, mobilní klíč nyní také nově přímo na krajských pobočkách úřadu práce, na přepážkách označených logem Czech POINT.
Nejjednodušší a nejrychlejší forma komunikace s Úřadem práce ČR je ta elektronická, prostřednictvím nástrojů Identity občana. Jsme si vědomi toho, že ne všichni klienti chtějí využívat elektronickou komunikaci, třeba kvůli obavě z toho, že to nezvládnou, nebo dávají přednost osobnímu jednání,
říká generální ředitel Úřadu práce ČR Viktor Najmon.
Mluvčí úřadu Kateřina Baránková upozorňuje, že v současné době se na úřad obrací čím dál tím větší počet klientů, proto je výhodnější si Mobilní klíč eGovernmentu zařídit a nečekat s vyplněnými formuláři ve frontách.
Elektronickou komunikaci s úřadem práce můžete využít v případě žádostí o dávky, podpory, nebo zprostředkování zaměstnání a zařazení do evidence uchazečů o práci.
Formuláře můžete zasílat elektronicky prostřednictvím Identity občana, ve které si zvolíte některý z přístupů, jako je například bankovní identita, eObčanka, NIA ID nebo právě Mobilní klíč eGovernmentu. Další možností je podávání dokumentů prostřednictvím datové schránky fyzické osoby nebo e-mailem s uznávaným elektronickým podpisem. Nakonec je možné dokumenty zaslat „postaru“ poštou.