Hlavní navigace

Na klienty ČSOB mířily podvodné e-maily, banka riziko "eliminovala"

Jiří Hovorka

Klienti ČSOB během pondělního dopoledne čelili takzvanému phishingovému útoku. Banka se o podvodných e-mailech dozvěděla od svých klientů a podle mluvčího Patrika Madleho bezpečnostní riziko ČSOB vyřešila ještě během pondělního dopoledne.

Podnikli jsme příslušné kroky a již dopoledne hrozbu eliminovali. V současné době tak již žádné nebezpečí nehrozí. Kolik e-mailů bylo v rámci této vlny celkem rozesláno nejsme schopni přesně určit, ale domníváme se, že mohou přijít i neklientům ČSOB, uvedl Madle.

Podvodná e-mailová zpráva informovala, že účet uživatele v ČSOB je omezen a pro vyřešení je třeba kliknout na odkaz uvedený ve zprávě. Na něm pak měli klienti zadat své přihlašovací údaje do internetového bankovnictví. Vše se tvářilo jako oficiální komunikace ČSOB.

Útoky tohoto typu jsou běžné a bývají nejčastější příčinou, jak se útočníci dostanou na bankovní účty v online prostředí. Banky vždy upozorňují své klienty, že pokud by je měly vyzývat k obnovení účtu či hesla, nebudou to dělat přes e-mail.

Našli jste v článku chybu?