Každoročně se v České republice prodá přibližně 700 000 ojetých vozidel. Z toho 250 000 se prodá ve velkých autobazarech (s nabídkou nad 100 vozů) a 450 000 automobilů se prodá mezi lidmi přímo na ulici nebo v malých autobazarech. V případě malých autobazarů však 35 % z nich nezjišťuje o vozidle dostatečné informace, tudíž je nemůže poskytnout ani potenciálnímu zákazníkovi. Vyplynulo to z průzkumu Asociace prodejců použitých automobilů autobazarů. (APPAA).
Prodejci, kteří nemají v nabídce více než 30 vozidel, se většinou historií vozidel příliš nezabývají,
říká Petr Přikryl, předseda APPAA. Důvodem je především fakt, že většina vozidel u těchto prodejců není v jejich majetku, ale jsou prodávána v tzv.komisi.
Svou roli hraje i náročnost prověřovací procedury. Velké autobazary za prověření utratí i několik milionů korun ročně. Ty menší si to dovolit nemohou. Pokud se ale jedná o auto z dovozu, je pro případného zájemce o to těžší dohledat, jakou má vůz historii.
O prověřování vozidel jsme psali v článku Zkontrolujte si auto: Autotracer Cebia vs. VinCheck vs. autoDNA.