Optimalizovat své měsíční platby vhodnou změnou dodavatele elektřiny nebo plynu vám může ročně ušetřit pěknou částku. Na druhou stranu zbrklé rozhodnutí vás může přijít draho. Časopis dTest varoval spotřebitele zejména před podpisem smlouvy s podomními prodejci, kterým jde často spíše o provizi než o vaši úsporu.
Na poradenskou linku časopisu se totiž obracejí spotřebitelé, kteří se cítí těmito prodejci podvedeni. Ačkoli solidně vypadající prodejce má v zásobě přesvědčivé argumenty o úspoře a výhodnosti nabídky, často jsou ve smlouvě skryty nejrůznější skryté poplatky, které celkovou cenu zvyšují. V takové chvíli je již od smlouvy velice těžké odstoupit. Zákazník tak může, jde-li o podomní prodej, učinit do 14 dnů od podpisu smlouvy, nebo do jednoho měsíce, pokud ještě nedošlo k dodávce energie. Po uplynutí uvedených lhůt nezbývá nic jiného než se se situací smířit či zaplatit další tisíce jako deaktivační poplatek,
upozornil Jan Votočka, právník časopisu dTest s tím, že občas se dokonce stává, že bývalý dodavatel energie snaží přecházejícího zákazníka udržet, nabídne mu výhodnější podmínky, ale přitom nedojde ke zrušení smlouvy s novým dodavatelem. Zákazníkovi jsou pak účtovány zálohy od obou společností najednou.
Takže smlouvy číst číst číst a na ceny elektřiny se můžete podívat třeba v našem článku: Elektřina zdražuje. Víme o kolik