Ten problém mbanky se zdaleka netýká jen kreditních karet, ale prakticky všech nových podmínek a poplatků, nepřehledných pravidel, nekonkurenční nabídky služeb a zejména neseriózního přístupu banky ke klientům. Naštěstí je možno si v ČR vybrat u konkurence, takže nářky na chování mbanky jsou zbytečné a jediné funkční řešení je odejít ke konkurenci.
Bohužel mBank se začíná chovat jako Česká spořitelna. Nelíbí se mi neustálá změna podmínek. Pokud si nějaký produkt koupím, byl bych rád, aby se jeho podmínky neměnily. Jediné pozitivum je, že mne mBank jako klienta nakoupila za 1500 Kč. Jinak jen za mého krátkého trvání stihla. Znehodnotit mSpoření, znehodnotit eMax účet,znehodnotit kreditní kartu poplatkem za splácení a nyní i zrušením bonusu. Asi bude čas se s ní rozloučit a využít zase nějaké jiné akce.
Spořka rozdává peníze? To asi ne....
V ibodu si můžete přinejlepším objednat poukázku na nákup u partnera typu Datart nebo OMV. Vzhledem k jejich cenám je diskutabilní, jestli tu hodnotu ve skutečnosti vůbec dostáváte, nehledě na skutečnost, že se jedná plnění ze strany partnerů, takže vlastně ani nevíte, zda to stojí peníze a kolik.
Odměny Spořky jsou pak formou slevy za ceny služby.
Ale ano rozdává. Samozřejmě nevím kolik přesně platí spořitelna do programu za body. Musela ale platit hodně, jinak by program neořezala.(Aby to nakonec nebylo 300 a odměna bude mít hodnotu jen 200)
Poukázka OMV je vyjímka, tam je hodnota jen 100, ale u ostatních odměn cca 200. Je mi úplně jedno zda odměnu dostanu v penězích, nebo v poukazech pokud je mohu využít tam kde běžně nakupuji.
Spousta obchodů, které jsou různými partnery bank a karetních asociací, se účastní několika bonusových programů současně. Můžou si to prostě dovolit, protože jejich marže s přehledem převyšuje bonusy (někteří poskytují bonus i řádově 10% :-), což je dost). Nakoupíte tak předražené zboží, na které následně dostanete slevu. Pokud tam "běžně nakupujete" pak to pro vás může mít hodnotu té poukázky, ale to neznamená, že ji ty peníze platí spořka.
Tvrzení typu "musela platit hodně, jinak by program neořezala" působí zdánlivě logicky, ovšem nemáte ho čím podložit. Proti tomu lze postavit tvrzení "program trochu dotovala, proto ho ořezali, aby je vyšel za nulu"... a teď si vyberte.
Skutečný důvod proč Spořka používá ibody (a před tím bonus program) je ten, že je to výrazně levnější než peněžní plnění, tzn. vaše 200,- poukázka nestojí ČS tuto sumu peněz na rozdíl od situace, kdy by vám ji připsala na účet. Úplně se to ztratí v marketingové spolupráci banky a partnera, a je úplně klidně možné, že bonusy hradí ve 100% partner, protože mu to přináší zákazníky (ostatně partneři připisují ibody taky)
Obávám se, že pokud ani jeden nevíme kolik spořitelna přispěla nebo přispívá do programu, nemůžeme určit za kolik nakupuje klienta. Může to být klidně oněch 300 protože i vedení bonusového programu něco stojí, nebo to může být teoretická 0, protože všichni ostatní partneři mají spořitelnu rádi a odměny hradí ze svého.
Pokud přijmeme teorii, že za 200,-CZK poukázku v ibodu uhradí Spořitelna 300CZK, pak to současně znamená, že Spořitelnu řídí velmi hloupí lidé neschopní kupeckých počtů. Prosté připsání 200CZK na kartový účet by totiž Spořitelnu prakticky stálo přibližně těch 200CZK. Tato teorie tak znamená, že si Spořitelna hradí komplikovanější řešení za výrazně vyšší cenu.
Pravděpodobnější bude, že ve Spořitelně umí počítat, a komplikovanější bonusový program znamená výrazně nižší náklady (proč by ho jinak vytvořili) a 200CZK poukázka zdaleka nestojí 200CZK. Ale klidně můžete věřit, že jsou ve Spořitelně blbci. To je taky možnost.