Hlavní navigace

mBank dostala další pokutu, nepostavila se za klienta

25. 1. 2011

Sdílet

Další pokutu ve výši 10 000 Kč dostala mBank od Finančního arbitra České republiky. Problém nastal opět ve výkladu pojmu neautorizované transakce. Klientka mBank bance hlásila podezřelou transakci, kde ještě nedošlo k jejímu zaúčtování, ale teprve k její autorizaci. Banka však sdělila, že v této fázi už nelze nic dělat, klientku odkázala na běžné reklamační řízení, to trvá až 90 dnů, a peníze si z účtu strhla.

Klientka však na řešení reklamace nečekala a po 9 dnech dala podnět k Finančnímu arbitrovi. Ten banku požádal o dodání podkladů k podnětu klientky, ale banka na výzu nereagovala. Podobně pasivní přístup přitom vloni přivedl mBank v jiném sporu až k obstavení majetku exekutorem, rozvádí problém ve svém článku Petr Kučera, šéfeditor osobních financí Aktuálně.cz

Zmatky kolem pojmu neautorizovaná transakce existují už od doby, kdy vešel v minulém roce  v účinnost nový zákon o platebním styku. Nejednoznačnost zákona dávala bankám a záložnám prostor, aby si ho vykládaly tak, jak se jim hodí. V drtivé většině proto do svých podmínek ukotvovaly výklad, podle kterého plátce (tedy např. klient banky) měl nést ztrátu z neautorizovaných transakcí do výše 150 eur za transakci. Náklady by tak prakticky nesl jenom klient. Až po čase byla přijata zákonodárci změna, která v zákoně jednoznačně vymezila, že škodu 150 eur nese plátce za všechny transakce. Více: Neautorizovaná transakce: Za zneužitou kartu si podle zákona můžete sami

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Kolektiv redaktorů serveru Měšec.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).