Cena nafty v České republice je v současné době pátá nejvyšší v Evropě, vyplývá to ze statistik TopSpot společnosti OMV. Tato situace samozřejmě netěší české motoristy, ale má i velmi negativní dopad do státního rozpočtu. Loňské navýšení spotřební daně uhlovodíkových paliv o korunu mělo přinést zhruba desetiprocentní nárůst předpisu této daně, ovšem ten naopak klesl. Dopravní výkony v dopravě rostly o více než 5 %, což potvrzují údaje z mýtného systému. Protože ale cena nafty je ve většině Evropy nižší, upustila od tankování v ČR nejen tranzitující vozidla, ale v zahraničí kupují pohonné hmoty i české kamiony. Smutným výsledkem tak je, že státní rozpočet přišel o 6 – 8 miliard korun, a to bez započtení zvýšené dopravní intenzity,
komentuje situaci Martin Felix, šéfredaktor Transport magazínu ze sdružení ČESMAD BOHEMIA.
Kamiony, jejichž dojezd je více než dva tisíce kilometrů, nemají tak žádný důvod nechávat své peníze v České republice, ale bohužel naopak přispívají zahraničním rozpočtům. Je nepochopitelné, že v době obrovského tlaku na snižování schodku státního rozpočtu se ministerstvo financí nesnaží napravit loňskou chybu se zvýšením spotřební daně a nechává si pod rukama unikat miliardy do zahraničí,
varuje Felix před dalším únikem financí.