Letecká společnost SkyEurope zkrachovala, konkurence to vítá

1. 9. 2009

Sdílet

Úderem 1. září letecký dopravce SkyEurope pozastavil svoji činnost, svým klientům to sdělil přímo na svých webových stránkách. Od pondělních večerních hodin nefungují rezervace letenek a je zastaven provoz všech leteckých linek SkyEurope.

Pokud stávající zákazník dopravce ještě neodletěl a zaplatil platební kartou, má šanci transakci úspěšně reklamovat prostřednictvím své banky. Tím, že nebyla poskytnuta služba (let), vydavatelská banka může transakci stornovat na vrub dopravce (tzv. charge back). Pokud bylo za letenky placeno převodem z účtu, klienti SkyEurope peníze nejspíše již nikdy neuvidí, o čemž přímo informuje sám dopravce. V případě, že jste zaplatili přímo společnosti SkyEurope jinými prostředky než kreditní kartou (např. bankovní převod, hotovost), vezměte na vědomí, že náhrada nemusí být možná, píše dopravce na svém webu.

Krach SkyEurope byl téměř nevyhnutelný, již poslední prázdninový den přestaly SkyEurope létat, přitom zaměstnanci SkyEurope do posledního dne projevovali až neuvěřitelnou dávku loajality a odhodlání. Souhlas s opožděním platu se jim však vymstil, jejich vstřícný postoj aerolinky od pádu stejně nezachránil.

Na krach SkyEurope byla konkurence dobře připravená, již v pondělí odpoledne byly nabídky pro pasažéry SkyEurope.

Wizz Air oproti platné rezervaci nabízejí stávajícím klientům SkyEurope zvýhodněnou jednosměrnou letenku v ceně  30 eur se všemi poplatky. Podmínkou je provedení rezervace do půlnoci 15. září 2009. Zároveň však zmizela možnost platby bankovním převodem, takže je to vždy plus 135 Kč za osobu na jeden let, informuje prostřednictvím Twitteru přímo z terénu Adam Zbiejczuk, bývalý bankovní blogger mBank. Platí se i za zavazadla, takže celková cena jinak levných letenek se může zvyšovat.

Smartwings mají pro stávajicí klienty SkyEurope nabídku jednosměrných letenek za  49 eur včetně tax a poplatků. V ceně letenky je již občerstvení a odbavené zavazadlo o váze 20 kg i příruční zavazadlo 5kg. Žádné další poplatky (např. za použití platební karty, transakční poplatky, atd.) se již neúčtují.

Za jednotnou cenu 50 EUR, resp. 1400 Kč za jednu cestu včetně všech poplatků nabízejí pomoc i České aerolinie. Je potřeba kontaktovat jejich telefonické centrum. Na základě předložení platné letenky na let nízkonákladové společnosti budete zaneseni na „stand-by“ čekací listinu na nejbližší let Českých aerolinií do destinace na původní letence a bude-li v našem letadle místo, odletíte s námi, píše se na webu ČSA. Nabídka platí pro cestující, kteří si zakoupili letenku SkyEurope do 13.8.2009 včetně a let měl proběhnou do 31.12.2009.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Kolektiv redaktorů serveru Měšec.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).