Hlavní navigace

Lákají na akci, ale slevu nedají. Podvádění při Black Friday zjistila i ČOI

29. 11. 2017

Sdílet

Česká obchodní inspekce (ČOI) v souvislosti s konáním slevové akce „Black Friday“ uskutečnila mimořádné kontroly na celém území republiky. Provedla 92 kontrol a porušení zákona zjistila ve 13 případech. Nejčastěji prodejci nedodrželi zákon o ochraně spotřebitele, kdy avizované ceny na „Black Friday“ neodpovídaly cenám účtovaným.

Typickým příkladem porušení zákona byla kontrola elektro provozovny ve Velkém Meziříčí. Inspektory byl do kontrolního nákupu zakoupen výrobek deklarovaný jako TOP PRODUKT v rámci reklamní akce „Black Friday“. Jednalo se o elektrickou žehličku Philips. Avizovaná cena byla prodávajícím stanovena ve výši 1799 Kč. Skutečně účtovaná cena však byla 2499 Kč. Tímto jednáním byl spotřebitel poškozen ve výši 700 Kč a s prodejcem bude zahájeno správní řízení, uvádí ČOI ve své zprávě.

Podvádění během akce Black Friday vyplynulo také z analýzy společnosti Apify, která se zaměřila na tři velké e-shopy: Alza.cz, Mall.cz a CZC.cz. Pochybení zjistila u všech tří internetových obchodů, které u 291 produktů před akcí zvýšily ceny tak, aby avizovaná sleva vypadala mnohem vyšší než byla ve skutečnosti.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 12. 2017 9:48

    CZC.cz (neregistrovaný)

    Závěry této analýzy, alespoň co se týče CZC.cz, považujeme za velmi zavádějící. Už jen proto, že při výpočtu „reálné slevy“ Apify.com ignoruje klíčovou část naší nabídky v Black Friday, tedy 328 produktů, u kterých bylo průměrné reálné snížení prodejní ceny 27 %, v některých případech ale i nad 80 %. Tyto produkty vygenerovaly 98 % obratu z Black Friday nabídky. Analýza obsahuje i další slabá místa, která se pokoušíme uvést na pravou míru zde: https://www.czc.cz/vyjadreni-czc-cz-k-black-friday-a-vysledkum-analyzy-od-spolecnosti-apify/clanek

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Autorka je zástupkyní šéfredaktora serveru Měšec.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).