Podle společnosti Market Vision, která provedla mystery shopping u 174 obchodních zástupců pojišťoven, dokáže 82 % z nich dobře vysvětlit podstatu investičního životního pojištění. Oproti předchozím letům došlo ke zlepšení komunikace zástupců pojišťoven, stále však mezi jednotlivými poradci existují veliké rozdíly.
Pojišťovny, které nabízí produkt delší dobu, jsou hodnoceny lépe než pojišťovny, které zavedly produkt během posledních dvou let. Tomu odpovídají především výsledky celkové spokojenosti, která zahrnuje všechny formy kontaktu s pojišťovnou – na špičce hodnocení je pojišťovna ING a Česká pojišťovna, které tak potvrdily dobré výsledky z předchozích let. Z toho vyplývá, že u těchto společností se zájemce o investiční životní pojištění dočká s velkou pravděpodobností nejlepšího servisu,
uvedl k výsledkům studie Martin Snížek, project manager agentury Market Vision.
Z průzkumu dále vyplývá, že většina lidí je spokojena s množstvím informací, které pojišťovny poskytují na svých webech. Naopak si lidé stěžují na telefonické infolinky, které nejsou schopny poskytnout relevantní informace a odkazují na kamenné pobočky.