Hlavní navigace

Komerční banka nově nabízí elektronické podepisování smluv, služba je i pro neklienty

Sdílet

Veronika Němcová 24. 8. 2020

Nová služba Komerční banky pojmenovaná MůjPodpis umožní elektronické podepisování smluv. Využít ji můžete i v případě, že nejste klienty banky. Nemusíte mít její účet ani jiný produkt či službu.

Banka službu nově nabízí prostřednictvím své aplikace KB Klíč. Sjednat a aktivovat si ji můžete na pobočce nebo on-line. Aplikace je dostupná v mobilních telefonech se systémem Android nebo iOS. Žádosti o podpis dokumentů vám pak budou chodit přímo do mobilu.

Jediné, co je nutné udělat, je prokázat před bankou svou identitu a podepsat Smlouvu o elektronickém podpisu, ať už na pobočce Komerční banky nebo přes náš on-line proces, uvedl, Vojtěch Komenda, analytik Digitálních služeb Komerční banky.

Prvních pět dokumentů zdarma, pak za poplatek

Dokumenty k podpisu se posílají přes stránky www.mujpodpis.cz. Po zadání e-mailové adresy protistrany na ní zašlete k podpisu smlouvu či jiný právní dokument. Protistrana dostane notifikaci o čekajícím souboru, který může zkontrolovat.

V aplikaci smlouvu schválí a na svůj mobilní telefon dostane žádost o závazný podpis smlouvy. Ten se fakticky provede zadáním PIN, otiskem prstu (Touch ID) nebo scanem obličeje (Face ID). Smlouva je tímto podepsaná a právně platná.

Službu MůjPodpis si můžete vyzkoušet zdarma do 1.9.2020 v rámci pilotního provozu a dále zdarma pro prvních 5 dokumentů. Cena za podpis každého dalšího dokumentu je pro fyzické osoby 80 Kč bez DPH, bez ohledu na počet podepisujících protistran. Pro firemní uživatele bude banka ceny nastavovat individuálně.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).