mBank do své mobilní aplikace a internetového bankovnictví přidala v historii transakcí nový filtr. Klienti si tak mohou nově rychle najít, u kterého obchodníka mají uloženou svou platební kartu. Tedy na kterém e-shopu si uložili čísla z karty tak, aby je už při platbách nemuseli zadávat.
Díky tomuto novému filtru naši klienti získají přehled o všech transakcích u obchodníků, které proběhly v režimu s uloženými údaji jejich platební karty. Můžou se tak například přihlásit do svého profilu v daném e-shopu a kartu z něj odebrat,
uvedl Michal Staněk, produktový manažer platebních karet mBank.
Uložení karty slouží ke zjednodušení příštích plateb tam, kde zákazníci e-shopu důvěřují natolik, že si u něj takto citlivá čísla uloží.
Některé e-shopy ale mají tlačítko pro platbu s uložením karty zvýrazněné na úkor tlačítka pro platbu bez jejího uložení, může se tak stát, že uložení karty přehlédnete.
K filtru se v mobilním a internetovém bankovnictví dostanete, když si v sekci platby otevřete historii transakcí a klikne na záložkou „Typ“.
Jak banky chrání vaše karty?
Na platební karty v praxi číhají mnohá nebezpečí a banky to ví. Snaží se poskytovat řadu služeb, které rizika zneužití prostředků klienta eliminují.
Až už jde o geoblokaci, dočasnou blokaci karty, autentizační aplikace, virtuální platební karty či blokace DCC nebo surcharge.
Porovnání nabídky těchto služeb najdete v článku Peníze pod palbou: Hackeři útočí devětkrát častěji. jak ochránit peníze?