Klienti ČSOB musí nově potvrzovat internetové platby kartou pomocí ePINu nebo aplikace Smart klíč. Platby potvrzované pouhým SMS kódem tak už nejsou možné. Nová pravidla vycházejí z požadavků evropské směrnice, která má za cíl zvýšit bezpečnost u online plateb.
Chtějí-li klienti zůstat u potvrzování plateb SMS kódem, musí ho nově vždy kombinovat ještě s tzv. ePINem, který mohou nastavit buď v bankomatu ČSOB (v hlavním menu volba ePIN) nebo v internetovém bankovnictví (v menu Moje produkty zvolte Karty, klikněte na vybranou kartu, dále přejděte na Internetové platby (3D Secure, ePIN)“ a nastavte si ePIN).
ePIN musí mít 4 čísla, která by neměla být snadno odhalitelná (tedy např. byste neměli používat typické 1234, 1111 apod.). ePIN musíte nastavit v bankomatu zvlášť pro každou vaši platební kartu od banky. Přes internetové bankovnictví to jde pro všechny karty najednou.
Kromě ePINu můžete online platby potvrzovat přes Smart klíč, kterou můžete využít na chytrém telefonu. Aplikace slouží jen pro generování přístupu do internetového bankovnictví nebo pro potvrzení plateb. Neumožňuje přímý přístup do vašeho účtu. Podporuje čtečky otisků a rozpoznávání obličeje.
Aplikaci si stáhnete na Google Play nebo App Store. Po otevření klíč v aplikaci aktivujete a v internetovém bankovnictví (Nastavení > Aplikace > ČSOB Smart klíč) vygenerujete aktivační QR kód. Ten načtete fotoaparátem a poté si zvolíte 5místný PIN. Místo něj ale můžete používat otisk prstu nebo rozpoznání obličeje (aplikace vám místo PINu sama nabídne využití čtečky otisků prstů nebo rozpoznávání obličeje).